تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۲۲۰۲۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خط بازیافت لوله‌های پلاستیکی در شرکت توسعه نیشکر راه‌اندازی شد
 خط بازیافت لوله‌‎های آبیاری پلاستیکی و پلی اتیلن روز چهارشنبه در شرکت آبان بسپار توسعه وابسته به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان راه‌اندازی شد.

 برای راه‌اندازی خط بازیافت لوله‌های آبیاری پلاستیکی و پلی اتیلن که نقش مهمی در حفظ محیط زیست زمین‌های پیرامونی و کاهش هزینه‌های زیرساختی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی دارد ۲۱میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت آبان بسپار توسعه در آیین بهره برداری از این خط بازیافت گفت:با راه اندازی این خط بازیافت ، ۱۵ فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است ضمن آنکه از دورریزی لوله‌های آبیاری تاشو(هیدروفلوم) جلوگیری شده و با نصب و راه‌اندازی واحد گرانول سازی ، مواد بازیافتی دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مهرزاد فاطمی نیا افزود:با راه اندازی خط بازیافت ، ضمن کاهش هزینه‌های خرید تجهیزات و لوله‌های آبیاری که از مواد پلی اتیلن سبک ساخته شده و در طرح‌های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد گامی مهمی برای حفظ محیط زیست منطقه برداشته شد.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز  در این آیین گفت: با راه‌اندازی خط بازیافت ضایعات (پلی اتیلن)در این شرکت ، از خرید تجهیزات آبیاری مجموعه صنعت نیشکر و هزینه‌های زیاد جلوگیری شد.
عبدعلی ناصری با ابراز رضایت از وضعیت تولید شکر در این شرکت، پیش بینی کرد تا ۲۵فروردین امسال که پایان فصل برداشت نیشکر است ۶۲۰ هزار تن شکر در واحدهای هفتگانه نیشکری این شرکت خوزستان تولید شود.
وی با بیان اینکه واحدهای هفت گانه نیشکری خوزستان در جریان سیلاب فروردین ۱۳۹۸ متحمل خسارات سنگین شدند و حدود ۴۰هزار هکتار زمین زیر کشت نیشکر به زیرآب رفت افزود: با گذشت ۲ سال از آن سیلاب بی سابقه ، وضعیت این شرکت به ثبات و سوددهی رسیده است.
شرکت آبان بسپار توسعه در سال ۱۳۷۲ با هدف تامین بخشی از کالای مورد نیاز عملیات زیربنایی و آماده سازی زمین‌های کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خوزستان راه اندازی شد.
به گزارش ایرنا عملیات اجرایی واحدهای هفتگانه نیشکری خوزستان درسطح ۸۴هزار هکتار در جنوب و شمال اهواز از دهه ۷۰ شروع و از ابتدای دهه ۸۰ یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیدند.
واحدهای هفتگانه نیشکری سلمان فارسی،  حکیم فارابی ، امام خمینی(ره) ، دهخدا ، امیرکبیر ، میرزاکوچک خان و دعبل خزاعی به تنهایی حدود ۴۰درصد شکر کشور را تامین می‌کنند.
واحدهای نیشکری هفت تپه و کارون از دیگر واحدهای مستقل تولید شکر در خوزستان هستند.
پیش بینی شده در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ تولید شکر درواحدهای هفتگانه شرکت توسعه و صنایع جانبی خوزستان به رقم بی‌‎سابقه و اسمی ۷۰۰هزار تن برسد.
نیاز سالانه کشور به شکر ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۵میلیون تن در داخل تولید می‌شود و حدود ۷۰۰هزار تن شکر خام از خارج وارد می شود که بخش مهمی از شکر خام (زرد) وارداتی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان به شکر سفید تبدیل می‌شود.
براساس برنامه چشم انداز ۱۴۰۴ ، حدود ۷۰درصد تولید شکر مورد نیاز کشور درخوزستان از تولید ۲ محصول راهبردی نیشکر و چغندرقند تامین خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار