تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۲۰۲۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبود روزانه ۲۰۰ تن مرغ در بازار خوزستان
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به کمبود مرغ در بازار خوزستان گفت: در خوزستان روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن کسری مرغ داریم؛ کشتار مرغ در استان خوزستان کمتر از نیاز مردم است و هرچه تلاش کرده‌ایم که از استان‌های دیگر وارد کنیم نیز ممکن نبوده است.

سید نورالله حسن‌زاده در نشست تنظیم بازار خوزستان که امروز (۱۸ فروردین‌ماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی در خصوص بازار شکر، بحث اختلاف قیمت آن است.

وی افزود: شرکت توسعه نیشکر عنوان کرده که هر زمان نیاز باشد شکر در اختیار کارخانه‌ها قرار بگیرد، این کار را انجام خواهند داد اما متاسفانه شکر بسته‌بندی شده وارد بخش دیگری می‌شود که با قیمت بالاتری به فروش برسد.

حسن‌زاده عنوان کرد: شکر سهمیه خانوار که باید بسته‌بندی شود و با قیمت ۸۷۰۰ تومان در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد، متاسفانه با توجه به اینکه قیمت شکر بخش صنف و صنعت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است در این بخش به فروش می‌رسد و سهمیه شکر صنف و صنعت که ۳۵۰۰ تن است، هنوز به فروش نرسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به کمبود مرغ در بازار خوزستان نیز تصریح کرد: در خوزستان روزانه حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن کسری مرغ داریم؛ کشتار مرغ در استان خوزستان کمتر از نیاز مردم است و هرچه تلاش کرده‌ایم که از استان‌های دیگر وارد کنیم نیز ممکن نبوده است.

وی افزود: باید پیگیری‌هایی انجام شود تا در صورت امکان، از استان‌های دیگر از جمله استان فارس و ایلام مرغ وارد استان شود.

 خدارحم امیری‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این نشست اظهار کرد: ماه رمضان یکی از سخت‌ترین ماه هایی است که برای عرضه مرغ پیش رو داریم.

وی با اشاره به آمار جوجه‌ریزی در ۱۸ روز ابتدایی فروردین‌ماه امسال افزود: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل، در جوجه‌ریزی ۳۰ درصد رشد داشته ایم و حدود یک میلیون و ۷۹۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برای ماه رمضان ۹ هزار تن تولید مرغ خواهیم داشت و می‌توانیم این میزان را وارد بازار کنیم اما در صورت کم بودن این میزان مرغ، ستاد تنظیم بازار باید با توزیع مرغ منجمد این نیاز را تامین کند.

امیری‌زاده عنوان کرد: وظیفه جهاد کشاورزی تولید مرغ است و آنچه که ظرفیت تولید در استان است باید تولید شود و در این زمینه تلاش می‌کنیم اما باقی نیاز استان باید از استان‌های دیگر و یا با توزیع مرغ منجمد تامین شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار