تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۲۲۰۲۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونای جهش یافته چهار آبادانی را به کام مرگ کشاند
 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با ابراز نگرانی از گسترش ویروس جهش یافته انگلیسی در منطقه جنوب غرب خوزستان گفت:در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در آبادان در پی ابتلا به کرونای جهش یافته جان باختند.

 دکتر شکراله سلمان‌زاده چهارشنبه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته از ۴۳۷ نمونه تشخیصی گرفته شده در آبادان، خرمشهر و شادگان  ۲۲۷ بیمار مثبت قطعی ابتلا به کووید۱۹ شناسایی شدند.

وی افزود: بر اساس معیارهای تشخیصی ابتلای  ۹۱ نفر در آبادان به کرونا، ۱۰۱ نفر در خرمشهر و ۳۵ نفر در شادگان تایید شد.

سلمان‌زاده افزود: از موارد مثبت جدید شناسایی شده در منطقه جنوب غرب خوزستان ۱۹۳ بیمار شامل ۶۹ بیمار در آبادان ، ۹۳ نفر در خرمشهر و ۳۱ بیمار در شادگان به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند.

رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان به بیستری ۴۲ نفر با علائم حاد تنفسی در پنج بیمارستان ‌آبادان، خرمشهر و شادگان اشاره کرد و افزود:۴۵ بیمار نیز پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند و در حال حاضر ۲۶۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان بستری هستند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ ابتدا در شهر ووهان چین مشاهده شد و در مدت کوتاهی در جهان منتشر گردید.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم  بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از تردد و استفاده از ماسک را بیش از گذشته رعایت کنند.

در حال حاضر ۱۷ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار