تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۲۲۰۲۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تشدید نظارتها در خوزستان موجب تعدیل قیمت شن و ماسه شد
  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قیمت شن و ماسه ۹۰ درصد اصناف و واحدهایی که به صورت خودسرانه و بدون نظارت سازمان صمت استان افزایش داده بودند با تشدید نظارت و بازرسی این سازمان به حالت اولیه برگردانده شد.

  امیرحسین نظری چهارشنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: شن و ماسه از شمال استان تامین می شود و متاسفانه در چند هفته اخیر کانون انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های ماسه شویی و سنگ شکن های دزفول بدون نظر کارشناسی سازمان صمت استان اقدام به افزایش قیمت شن و ماسه کردند که سازمان صمت با ورود و نظارت و بازرسی اصناف و واحدهای مختلف مانع افزایش قیمت غیرقانونی آنها شد.

وی گفت: قیمتها در ۹۰ درصد اصناف و واحدهایی که افزایش قیمت داده بودند به رقم اولیه برگشت و بازرسی ها برای تعدیل کامل قیمت شن و ماسه در استان ادامه دارد.

نظری با اشاره به افزایش قیمت سیمان نیز افزود: متاسفانه به دلیل قطع گاز و برق در یک بازه زمانی سه ماهه، کارخانجات سیمان استان با کاهش تولید مواجه شدند و همین موضوع باعث خلاء در بازار این کالا و افزایش قیمت سیمان شد.

رییس سازمان صمت استان افزود: اغلب صاحبان کارخانه های تولید سیمان به همین دلیل کلینکر ( مواد اولیه تولید سیمان) را صادر می کردند که با مصوبه ستاد تنظیم بازار خوزستان ملزم شدند ۷۰ درصد تولیدخود را در بازار استان  عرضه کنند و ۳۰ درصد را صادر نمایند.

وی گفت: به سرعت در حال تزریق سیمان در بازار هستیم تا خلاء کمبود سیمان در بازار پر شود و به زودی این مشکل برطرف می شود.

در خوزستان سه کارخانه تولید سیمان فعال است.

تخصیص سه هزار تن برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان به خوزستان

مدیرکل غله و بازرگانی خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: یکهزار و ۵۰۰ تن برنج وارداتی و یکهزار و ۵۰۰ تن شکر به خوزستان برای ایام ماه مبارک رمضان تخصیص داده شده است.

امید جهان نژادیان با اشاره به موجودی گندم استان افزود: در حال حاضر ۵۲ هزار تن گندم برای مصارف استان ذخیره شده است و گندم مورد نیاز کارخانجات تا پایان فروردین ماه عرضه شده است.

وی با اشاره به موجودی برخی  کالا ها در بندر امام (ره) بیان کرد: ۳۴۰ هزار تن گندم، ۳۳۰ هزار تن برنج، ۸۰ هزار تن روغن و ۲۹ هزار تن شکر موجودی ملی این کالاها در بندر امام است.

جهانژادیان ادامه داد: متاسفانه به دلیل حفاری مسیر سیلوهای نگهداری شکر و برنج در اهواز به ناچار این کالاها را در سیلوهای گندم ذخیره کرده ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سازمان صمت ادامه داد: با وجود مکاتبات زیادی که با شهرداری و آبفا داشتیم‌ متاسفانه هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده و با شروع برداشت گندم این کالاها را باید از سیلوهای گندم خارج کنیم.

وی افزود: از استاندار تقاضا دارم که هر چه زودتر این مشکل را پیگیری کنند تا با مشکل ذخیره سازی کالا مواجه نشویم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار