تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۲۰۲۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در مورد گوش درد کودکان بیشتر بدانید
 وقتی کودک شب هنگام از گوش درد بیدار می شود ، والدین معمولاً قادر به تشخیص و آرام کردن درد نیستند. وقتی این اتفاق می افتد ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید برای کاهش درد تا صبح استفاده کنید.

چه زمانی باید برای گوش درد کودک به پزشک مراجعه کنیم؟

گوش درد یکی از اعضای خانواده باعث بی خوابی می شود. با این حال ، همه گوش درد نیاز به مراقبت فوری پزشکی ندارد. از مصرف آنتی بیوتیک برای کودک خود تا زمانی که توسط پزشک مشاهده نشود استفاده نکنید. درد گوش همیشه عفونت نیست و آنتی بیوتیک های غیرضروری می توانند مشکل را بدتر کنند.

اطلاعات کامل خیریه کودکان زنجیره امید را در سایت مشاهده کنید.

در صورت زیر باید سریعاً با پزشک خود تماس بگیرید یا فرزند خود را به اورژانس ببرید.

1- کودک شما سابقه آسیب در گوش میانی دارد: کودک شما همان روز چیزی را در گوش خود فرو کرده باشد

2- کودک از گرفتگی گردن شکایت دارد و قادر به لمس چانه یا سینه نیست: این نشانه مننژیت است.

3- ممکن است قرمزی ، تورم یا حساسیت پوست و استخوان های پشت گوش را مشاهده کنید.

4- دمای کودک شما 104 درجه فارنهایت است که پایین نمی آید و حتی با Tylenol کنترل نمی شود.

5- گوش درد کودک شما مداوم است و درد زیادی را تحمل می کند و یا می توانید بگویید که چیزی واقعاً اشتباه است.

کمپرس گرم

برای کاهش ناراحتی ، گوش درد را در اسرع وقت گرم کنید. این گرما باعث کاهش درد و حتی از رشد میکروارگانیسم ها می شود.

یک پارچه تمیز را در آب ولرم آغشته کرده ، خوب خیسانده و به مدت 5 دقیقه روی گوش قرار دهید. 10 دقیقه صبر کنید ، سپس تکرار کنید. همچنین می توانید یک بطری آب گرم یا پد گرم کننده روی گوش دردناک قرار دهید. روش دیگر این است که یک فنجان نمک را در فر یا مایکروویو گرم کنید ، نمک را درون پارچه ریخته و ببندید و به مدت 10 دقیقه روی گوش بگذارید. هر چند بار که لازم است این کار را تکرار کنید. کمپرس گرم نیز می تواند کودک را بی قرار کند.

کمپرس سرد

با کمپرس سرد می توانید گوش کودک را نیز تسکین دهید. سرما اعصاب گوش را بی حس می کند ، که درد را کاهش می دهد.

یک انتهای یک پارچه را در آب سرد فرو کنید و در بین کتها مکث کنید تا خشک شود. همچنین می توانید یخ را در حوله بپیچید و روی گوش خود قرار دهید. هرگز یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

سیر

سیر یک درمان خانگی موثر است که گوش کودک را بلافاصله تسکین می دهد. خواص ضد درد و ضد باکتریایی سیر تا حدی به تسکین گوش گوش عفونی کمک می کند.

یک قاشق چای خوری سیر خرد شده را با دو قاشق غذاخوری روغن کنجد گرم کنید ، روغن را خنک کرده و جدا کنید. دو یا سه قطره از این روغن سیر را در گوش قرار دهید. می توانید از این قطره گوش خانگی 2-3 بار در روز استفاده کنید. برای جلوگیری از گوش درد در کودکان ، خوردن یک حبه سیر هر روز بسیار خوب است.

شیر مادر

شیر مادر حاوی آنتی بادی های طبیعی است که می تواند بهبودی را از هر نوع عفونت گوش تسریع کند. تحقیقات نشان داده است که عفونت گوش در نوزادان شیرده در سال اول زندگی بسیار کمتر است. این بدان معناست که شیردهی به وضوح یکی از بهترین راه های جلوگیری از گوش درد است. علاوه بر شیردهی ، برای تسکین درد می توانید چند قطره از این شیر را با قطره چکان داخل گوش دردناک بریزید. هر چند ساعت یک بار می توانید این عمل را تکرار کنید.

:
:
:
آخرین اخبار