تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۲۰۲۳۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۸۰ درصدی کانون‌های بیماری هاری در خوزستان
 رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان از کاهش ۸۰ درصدی کانون‌های بیماری هاری در نتیجه انجام واکسیناسیون خبر داد.

محمد آنتیک چی رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان  گفت: حدود ۷۵ درصد بیماری‌های عفونی نوپدید و بازپدید که جوامع انسانی را مبتلا می‌سازد، بیماری مشترک بین انسان و حیوان است.

او به اجرای برنامه‌های واکسیناسیون در کانون‌های بیماری‌های خطرناک و مشترک هاری در استان اشاره کرد و افزود: تعداد کانون‌ها از ۱۰ مورد در سال ۹۸ به ۲ کانون در سال ۹۹ کاهش یافته است.

آنتیک چی کاهش ۸۰ درصدی کانون‌ها را حاصل واکسیناسیون هدفمند و برنامه‌ریزی شده اداره کل دامپزشکی استان در جریان سال‌های اخیر عنوان کرد و بیان داشت: در برنامه واکسیناسیون بیش از ۱۲ هزار قلاده سگ واکسینه شدند

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی تصریح کرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان پیروی سیاست‌های جهانی کنترل بیماری‌‎های مشترک بین انسان و حیوان از جمله بیماری هاری است.

هاری نوعی بیماری ویروسی است که ویروس آن از طریق بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و به سمت اعصاب انتهایی در ماهیچه‌ها می‌رود و شروع به تکثیر می‌کند و این ویروس در انسان و سایر پستانداران خونگرم قابلیت رشد و تکثیر دارد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار