تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۲۰۲۳۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
روایت تسنیم از نجوای دلتنگی مادران شهدای دزفولی با قاب عکس فرزندان شهید
 در این فیلم به یادگارمانده از هشت سال دفاع مقدس؛ مادران شهدای دزفولی که با دیدن عکس‌های فرزندان خود صحنه‌های از زیبایی از عشق و محبت به نمایش می‌گذارند.

 غربت آخرین دیدار را تنها مادری داغدار می‌فهمد دیداری که با رفتنی همیشگی تمام می‌شود و فرصت لذت‌های دنیوی را با اجر اخروی معامله می‌کند. درک این تنهایی به آسانی یارای بازنگو کردنش نیست و شرح آن را کسی می‌فهمد که تجربه مشابهی داشته است.

در این فیلم به یادگارمانده از هشت سال دفاع مقدس؛ نمایشگاه غرفه شهدا در جنگ تحمیلی است که در این میان مادرانی برای بازدید از این نمایشگاه آمده‌اند که فرزندان خود را برای دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب اسلامی تقدیم راه عشق کرده‌اند مادران شهدای دزفولی که  با دیدن عکس‌های فرزندان خود صحنه‌های از زیبایی از عشق و محبت به نمایش می‌گذارند.

در این فیلم قاب عکس‌هایی از جوانان دلیر که تربیت یافته چنین مادرانی بودند که دل از زیبایی های این دنیا کندند و سینه‌ها مقابل دشمن سپر کردند و آسایش و امنیت را برای مردم‌شان به ارمغان آوردند دیده می‌شود و امروز این ما هستیم که باید فراموش نکنیم که مدیون شهدا و خانواده‌های معزز شهدا هستیم.

شهرستان دزفول در هشت سال جنگ تحمیلی مورد اصابت 176 موشک دور برد فراگ و اسکادبی قرار گرفت، هواپیماهای دشمن 489 بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر دزفول فرو ریختند و پنج هزار و 821 گلوله توپ به نقاط مختلف این شهر اصابت کرد. در این هشت سال 19 هزار و 500 واحد مسکونی، تجاری ، آموزشی و مذهبی بین 20 تا 100 درصد در دزفول خسارت دید. مردم دزفول در هشت سال جنگ نابرابر 2 هزار و 600 شهید ، 400 جانباز ، 452 آزاده و 147 جاویدالاثر تقدیم کردند.

به پاس ایستادگی مردم دزفول در هشت جنگ تحمیلی این شهر به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی نامگذاری شد. چهارم خرداد در تقویم رسمی کشور روز مقاومت و پایداری - روز دزفول نامگذاری شد.

مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار