تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۲۰۲۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
الحاق دانشگاه صنعتی هویزه به دانشگاه چمران اهواز؛ خوب یا بد؟
  رئیس پردیس صنعتی شهدای هویزه با اشاره به الحاق دانشگاه صنعتی هویزه به دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: به نظر می‌رسد الحاق دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگ طرح خوبی است اما باید جزو اولویت‌های پنجم و ششم وزارت باشد، زیرا کارهای اولویت‌دار بیشتری وجود دارد.

ابراهیم فرشیدی  با اشاره به الحاق دانشگاه صنعتی شهدای هویزه به دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: اجرای طرح الحاق دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگ مصوبه مربوط به سال ۹۴ است که به منظور بهبود وضعیت آموزشی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات اجرای طرح الحاق دانشگاه‌های کوچک به دانشگاه‌های بزرگ، تصریح کرد: در راستای این طرح قرار است حدود ۲۳ دانشگاه الحاق شوند. البته این کار در سایر کشورها نیز انجام می‌شود. ما حدود ۱۲۰ دانشگاه سراسری داریم و بیش از هزار دانشگاه غیردولتی‏ که در خصوص دانشگاه‌های غیردولتی با این نوع برنامه‌ریزی نمی‌توان به جایی رسید زیرا در جذب استاد، تدریس و... ضعیف هستند.

رئیس پردیس صنعتی شهدای هویزه با بیان اینکه ما در دانشگاه صنعتی هویزه اهدافی را دنبال می‌کردیم و فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی داشتیم، افزود: به نظر می‌رسد اجرای طرح الحاق دانشگاه‌های کوچک بهره زیادی نخواهد داشت و این طرح کمی عجولانه بود.

فرشیدی با اشاره به نحوه اختصاص بودجه و اعتبار به دانشگاه‌های ادغام شده، یادآور شد: ردیف اعتباری ما پیش از این جدا بود، اما از این به بعد بودجه ما ذیل بودجه دانشگاه شهید چمران اهواز به صورت جداگانه تخصیص داده خواهد شد.

وی در خصوص تغییراتی که در دانشگاه سابق صنعتی هویزه رخ خواهد داد، گفت: ماموریت ما تغییر نخواهد کرد، همه اعضای هیات علمی در پردیس باقی خواهند ماند و تنها پست‌های مدیریتی جا به جا شده اند. همچنین سال آینده در جذب دانشجو شاهد تغییر چندانی نخواهیم بود. دانشگاه صنعتی هویزه اکنون تحت عنوان پردیس صنعتی شهدای هویزه ذیل دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت می‌کند‎.

رئیس پردیس صنعتی شهدای هویزه در پایان بیان کرد: به نظر می‌رسد الحاق دانشگاه‌ها طرح خوبی است اما باید جزو اولویت‌های پنجم و ششم وزارت باشد، زیرا کارهای اولویت‌دار بیشتری وجود دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار