تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۲۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۶۰ سالمند در خوزستان در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند
  معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان با اشاره به طرح واکسیناسیون سالمندان گفت: تاکنون ۲۶۰ نفر از سالمندان مقیم مراکز نگهداری تابعه این سازمان این استان علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

غلامعلی جعفری با اشاره به انجام واکسیناسیون دربرخی از مراکز نگهداری شهرستان های استان خوزستان افزود: ۹۶ نفر از پرسنل مراکز توانبخشی و مراقبتی نگهداری سالمندان استان خوزستان نیز واکسینه شدند.
وی افزود: ازطرف سازمان بهزیستی کشور کمکهای مالی جهت تجهیز مراکز تحت پوشش بهزیستی برای کنترل شیوع کرونا شده است که تهیه مواد ضد عفونی کننده،دستکش،الکل و ماسک و غیره  در چند نوبت ازجمله این کمک ها است.
جعفری با اشاره به ارایه خدمات بهزیستی به سالمندان در شیوع ویروس کرونا بیان کرد: جلسات آموزشی همه پرسنل مراکز شبانه روزی از جمله مراکز سالمندان با توجه به پروتکل های بهداشتی از سوی سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز برگزار شد.
وی ادامه داد: نظارت و پیگیری کارشناسان ناظربرمراکز شبانه روزی بهزیستی و بررسی وضعیت سالمندان در مورد چگونگی ارایه خدمات به آن ها و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شرایط بحرانی شامل این خدمات است .
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان با بیان این که کار نظارت و هماهنگی با تیم توانبخشی مراکز شبانه روزی در این دوره انجام گرفته است گفت: گزارش گیری علایم حیاتی در دو تا سه نوبت در روز از سالمندان و چک لیست های ارزیابی مراکز به صورت روزانه توسط کارشناسان توانبخشی به صورت آنلاین و یا حضوری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیز انجام می شود.
وی افزود: هماهنگی با مراکز بهداشت در خصوص پیگیری و کمک های آموزشی و بررسی وضعیت توانخواهان مقیم مراکز شبانه روزی و واکسیناسیون واکسن آنفولانزا به سالمندان در سال گذشته از جمله خدمات بهزیستی است .
جعفری با اشاره به رصد و پیگیری شرایط سالمندان بعد از انجام واکسیناسیون گفت: کار پیگیری از طریق دریافت گزارش روزانه تیم درمان و توانبخشی مراکز و پیگیری هفتگی کارشناسان این مراکز از سالمندان و پرسنلی که واکسن کووید ۱۹ تزریق کرده اند انجام می شود.
در شهرستانهای  اهواز و دزفول هرکدام ۲ مرکز و بهبهان ، اندیمشک، کارون ، خرمشهر یک مرکز نگهداری سالمندان وجود دارد که به صورت شبانه روزی  تحت نظارت بهزیستی در استان فعالیت می کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار