تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۲۰۱۹۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در حوزه علوم پزشکی، وقتی برای دعواهای سیاسی و حاشیه‌ای نیست
  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان گفت: برخی از تصاویری که از خدمات مدافعان سلامت در فضای مجازی منتشر شد، از ده‌ها منبر و سخنرانی اثرگذارتر بود زیرا خدمات مدافعان سلامت، نسخه دیگری از جهاد رزمندگان دفاع مقدس است و باید به روحیه جهاد در جامعه دامن زده شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی در دیدار امروز (۱۷ فروردین‌ماه) با رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اعضای هیات رئیسه دانشگاه، با اشاره به تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا اظهار کرد: در یک سال گذشته توفیقی برای جامعه پزشکی و پیراپزشکی کشور در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم فراهم شده است.

 وی افزود: محاسبات ما با محاسبات الهی تفاوت دارد زیرا انسان‌ها، راحتی را در آسایش و کم‌کاری می‌بینند اما خداوند متعال، مومن را بنده مجاهد معرفی می‌کند و فراز و نشیب‌ها، فرصتی برای توفیق بیشتر خدمتگزاری انسان‌ها در محضر خداوند متعال هستند.

شفیعی بیان کرد: در نگاه توحیدی، دنیا عرصه سختی و امتحان و تلاش است. سختی‌ها و امتحانات دنیایی، بیانگر لطف خدا به بندگان است و مسئولان باید از اینکه خداوند متعال خدمتی را برای جامعه به سمت آن‌ها متوجه کند، خرسند باشند و قدر دانسته شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان با تقدیر از خدمات شبانه‌روزی مدافعان سلامت اظهار کرد: وقتی بنا است تقدیری از خدمتگزاران عرصه سلامت انجام شود، باید بزرگی کار و تلاش انجام‌شده، مد نظر قرار گیرد و نباید تنها به صرف قدردانی‌های اداری، ارزش و بزرگی کار کوچک شمرده شود.

وی تصریح کرد: برخی از تصاویری که از خدمات مدافعان سلامت در فضای مجازی منتشر شد، از ده‌ها منبر و سخنرانی اثرگذارتر بود زیرا خدمات مدافعان سلامت، نسخه دیگری از جهاد رزمندگان دفاع مقدس است و باید به روحیه جهاد در جامعه دامن زده شود.

شفیعی افزود: مهم‌تر از اصل جهاد، تداوم جهاد است و خدمتگزاران نظام اسلامی نباید درگیر برنامه‌های سیاسی و تغییر دولت شوند. در حوزه علوم پزشکی، وقتی برای دعواهای سیاسی و حاشیه‌ای وجود ندارد زیرا علوم پزشکی عرصه خدمت به مردم است و سلامتی مردم امانتی در دست مسئولان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان با تقدیر از زحمات انجام‌شده، خواستار استمرار توجه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی به تاسی از رهبر معظم انقلاب شد و ادامه داد: در موضوع مبارزه با کرونا، جامعه قدردان زحمات مدافعان سلامت است و در طول یک سال گذشته، اعتماد مردم به حوزه پزشکی افزایش بیشتری پیدا کرد.

شفیعی با تاکید بر ضرورت توجه به شعائر دینی و اجتماعات مذهبی افزود: مسئولان پزشکی و سیاست‌گذاران ستاد کرونا که خود افرادی معتقد و ملتزم به ارزش‌های دینی هستند باید در اینگونه امور با حساسیت و دقت تصمیم بگیرند و ضمن توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی از محدودیت‌های غیر ضروری در حوزه اجتماعات دینی خودداری کنند.

در ابتدای این دیدار، دکتر فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در مبارزه با کرونا، از حمایت‌های بی‌دریغ معنوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و روحیه‌بخشی به مدافعان سلامت، تقدیر و تشکر کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار