تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۲۲۰۱۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها بیشتر از توان خوزستان است
 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی خوزستان بیشتر از توان ما است و تمهیدات و تلاش‌های ما این است که بتوانیم وضعیت را متعادل کنیم و تا حدودی نیز موفق عمل کرده‌ایم.

دکتر فرهاد سلطانی اظهار کرد: از بهمن‌ماه کرونا در خوزستان دوباره پیک جدیدی را شروع کرد و این پیک در نیمه اسفندماه به اوج خود رسید. در این شرایط، برای پذیرش مراجعات در اهواز از بیمارستان رازی و امیرالمومنین(ع) شروع کردیم و سایر بیمارستان‌ها را نیز آهسته آهسته وارد چرخه کرونا کردیم. اکنون، بیمارستان‌های رازی و امیرالمومنین(ع) به طور کامل در اختیار بیماران‌ کووید - ١٩ قرار دارند.

  وی افزود: سایر بیمارستان‌ها مانند بیمارستان امام خمینی، گلستان، فاطمه زهرا و کرمی نیز هم به بیماران کرونایی و هم بیماران غیر کرونایی خدمات درمانی ارائه داده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: شرایط بیماری از اواسط اسفندماه خوب نبود؛ تعداد تخت‌هایی که در اختیار ما بود با تعداد مراجعه‌کنندگان‌ برابری می‌کرد و به زحمت می‌توانستیم در انتهای یک روز، بیماران را در بخش‌ها جای دهیم.

وی افزود: مشکل ما در بخش‌های ICU بود زیرا تعداد تخت‌ها در بخش ICU محدودتر است. در حال حاضر نیز شرایط کماکان قرمز است و در بعضی شهرستان‌ها تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش یافته است و در شهرستان‌های شوش، اندیمشک و ایذه تعداد زیادی بیمار بستری داریم.

سلطانی تصریح کرد: مردم باید توصیه‌های ایمنی لازم را رعایت کنند؛ باید شرایط را در نظر بگیریم و فرهنگ خود را با شرایط بیماری تطبیق دهیم تا از این وضعیت خارج شویم.

وی خاطر نشان کرد: در تعداد پرستار به تخت، پایین‌تر از حد استاندارد بودیم و این کمبود در برخی مراکز شدید و در برخی مراکز کمتر بود و برای اینکه تعادلی ایجاد کنیم، در برخی مراکز بیماران را ترخیص زودهنگام کردیم؛ از جمله بیماران بیمارستان سلامت و بیمارانی که در ارتباط با مسائل روانپزشکی هستند را مرخص و پرستاران آنجا را به مراکز درگیر کرونا منتقل کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در زمینه پزشکی نیز کمبودهایی در رشته‌های فوق تخصصی ICU، ریه و داخلی داشتیم که این مشکلات در شهرستان‌ها شدیدتر و در اهواز کمتر بود اما در کل، این مشکلات وجود داشته است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی خوزستان بیشتر از توان ما است و تمهیدات و تلاش‌های ما این است که بتوانیم وضعیت را متعادل کنیم و تا حدودی نیز موفق عمل کرده‌ایم. پرستاران را از مراکزی به مراکز دیگر جابه‌جا کردیم، نیروهایی که متقاضی گذراندن طرح خود بودند و نوبت آن‌ها نشده بود را به کارگیری کردیم و اقدامات زیادی در زمینه تامین و توزیع نیروی انسانی اعم از پرستار و پزشک انجام شده تا بتوانیم پاسخگوی بیماران باشیم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار