تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۲۰۱۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کمبودامکانات درایذه/ اعزام ۲بیمارزایمانی بابالگرد کمتر از ۲۴ساعت
 مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی خوزستان، از اعزام دو بیمار زایمانی از ایذه به اهواز در کمتر از ۲۴ ساعت خبر داد.

عارف اصل شرهانی اظهار کرد: ساعت ۱۵ و پنجاه دقیقه ظهر امروز دوشنبه در پی اعلام اورژانس ایذه مبنی بر نیاز فوری برای انتقال یک مادر باردار، بالگرد اورژانس هوایی به ایذه اعزام شد.

وی ادامه داد: بیمار به دلیل وخامت حال با بالگرد فوریت‌های پزشکی به بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز منتقل شد.

اصل شرهانی افزود: همچنین ساعت ۱۸ عصر دیروز یکشنبه (۱۵ فروردین) انتقال یک مادر باردار از طریق اورژانس هوایی از ایذه به اهواز صورت گرفت.

  به دلیل نبود امکانات ساده از جمله انتقال بیمار زایمانی در شهرستان ایذه و درمان آن، روزانه شاهد پرواز بالگرد اورژانس بر فراز آسمان ایذه و همچنین انتقال بیماران با آمبولانس به اهواز هستیم، این شهرستان از جمله مناطق استراتژیک استان خوزستان است که امکانات درمانی آن محدود است.

بنابراین مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان حداکثر همکاری را با مصدومان و مجروحان احتمالی از ایذه که به خدمات ویژه نیاز دارند، ارائه می‌کند که تعدد مأموریت‌های بالگرد اورژانس شاهد بر این مدعاست.

شهرستان ایذه با حدود جمعیت ۲۳۰ هزار نفری فقط یک بیمارستان دارد که واقعاً پاسخگو نیست و همزمان با شروع بحران کرونا در ایذه و افزایش مبتلایان به کرونا در شهرستان بخش ICU بیمارستان با کمبود تخت مواجه شد؛ همچنین نبود امکانات و پزشکان متخصص در ایذه سبب شده است که بیماران با بالگرد برای ادامه درمان به مرکز استان اعزام شوند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار