تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۲۰۱۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پیشکسوت فوتبال در واکنش به جدایی یزدی از نفت:
مدیران غریبه‌پرست، تیشه به ریشه فوتبال خوزستان می‌زنند
 پیشکسوت فوتبال خوزستان با بیان اینکه مدیران غریبه‌پرست، تیشه به ریشه فوتبال استان می‌زنند، گفت: گویا مدیریت نفت مسجدسلیمان بی‌صبرانه منتظر رفتن یزدی بودند.

امین یزدانی اظهارکرد: سرانجام مدیران تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان که به دنبال بهانه بودند، دست از حمایت داریوش یزدی مربی بومی، دلسوز و پاک فوتبال خوزستان کشیدند و مجددا دست همکاری به یک مربی شکست خورده همین فصل لیگ برتر فوتبال کشورمان دراز کردند تا شرایط را تغییر دهد.

وی بیان کرد: چرا مدیران فوتبال استان به ویژه مسجدسلیمان بارها و بارها با مربیان غیربومی همکاری نزدیک و صمیمانه‌ای داشتند و هر آنچه را که خواستند و طلب کردند در اختیارشان قرار دادند؟ از زمین‌های تمرینی، اسکان و ‌تغذیه بازیکنان گرفته تا بازی‌های تدارکاتی و ۵۰ درصد از قراردادهای مالی. همه موارد ذکر شده را تماما در تهران مهیا کرده اما برای مربیان بومی از حداقل امکانات هم خبری نیست؟

این کارشناس فوتبال افزود: بیشتر بازیکنان نفت مسجدسلیمان را غیربومی‌ها تشکیل داده‌اند و در تعطیلات نیم‌فصل نیز مربیان سابق و غیربومی این تیم، بسیاری از آن‌ها را هوایی کردند و واضح است، هنگامی که داریوش یزدی از خروج آن‌ها جلوگیری کرد و در نفت ماندند، شکل و کیفیت بازی آن‌ها برابر تیم‌های خیبر در جام حذفی و نساجی مازندران در لیگ برتر را به روشنی آفتاب دیدیدم که چگونه در زمین فقط راه می‌رفتند و به قولی وا دادند.

وی درباره علت این رفتار بازیکنانی که به آن‌ها اشاره داشته است نیز گفت: فقط برای تخریب مربی که از خروج آن‌ها ممانعت کرد. فوتبال ناپاک ما ریشه در خیلی مسائل دارد. اگر یک بار دیگر فیلم بازی نفت مسجدسلیمان و نساجی را مشاهده کنید، به وضوح این کم‌کاری‌ها مثل روز، روشن است. وقتی بازیکنان تیمی با اکثریت غیربومی تشکیل می‌دهند، یقینا بهتر از این هم نمی‌شود و این سنگ لای چرخ گذاشتن است.

یزدانی ادامه داد: در جایی دیگر هم یکی از مربیان غیربومی شاغل در فوتبال خوزستان به خیال خودش برای گریز و فرار از این گونه مسائل، ترکیب اصلی تیمش را با ۹۰ درصد بازیکنان غیربومی می‌چیند که این نیز متاسفانه نشان دهنده فرهنگ ناپاک و نابابی است که بین برخی از بازیکنان فوتبال کشور به یک اپیدمی مهار نشدنی تبدیل شده است و مرجعی هم برای رسیدگی به آن، وجود خارجی ندارد.

وی تاکید کرد: مدیران نفت مسجدسلیمان باید مدبرانه و به شکل حرفه‌ای بازی اخیر تیم را آنالیز و علل شکست اخیر را شناسایی می‌کردند و با کادر فنی جلسه می‌گذاشتند تا به یک اتفاق نظر می‌رسیدند. اما گویا مدیریت نفت مسجدسلیمان بی‌صبرانه منتظر چنین روزی یعنی رفتن یزدی بودند تا گزینه خود را با سرعت نور، رسانه‌ای و به تیم قالب کنند.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه مدیران غریبه‌پرست، تیشه به ریشه فوتبال خوزستان می‌زنند، عنوان کرد: مدیران فوتبال خوزستان به تیم‌های استقلال خوزستان، استقلال ملاثانی، نفت امیدیه، فرهنگ رامهرمز، سپاهان ایذه، حفاری اهواز و ... که با مربیان بومی به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کرده‌اند، نگاه کنند تا قدر و منزلت مربیان بومی را بیشتر درک کنند. این جا خوزستان است، مهد فوتبال ایران و این مهم نباید فراموش شود.

وی بیان کرد: آیا این همه بازیکن بزرگ، باکیفیت، تکنیکی و فنی خوزستان که در استان و به ویژه بیرون از آن بازی می‌کنند، دست پروده مربیان سینه سوخته و خاک خورده سرزمین خوزستان نیستند؟ پس چگونه است که برای برند شدن و رزومه پیدا کردن، باید دست به دامان مربیانی شویم که بهتر از آن‌ها به وفور در خوزستان پیدا می‌شود و فقط باید زمان داد و اعتماد کرد. اخراج یزدی و استعفای پورموسوی شب غم‌انگیزی را برای فوتبال خوزستان رقم زد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار