تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۰۱۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز ثبت سفارش کتاب درسی از ۲۲ فروردین/ افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتب
علوی‌تبار درباره جدول زمانی ثبت سفارش کتاب های درسی در پایه‌های تحصیلی مختلف توضیح داد.


 محمد علوی تبار معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی درباره فرایند ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ توضیح داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای تمام پایه‌های تحصیلی و رشته‌ها از ۲۲ فرودین آغاز خواهد شد و ثبت نام پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۶ تیرماه آغاز می‌شود.

او تاکید کرد: ثبت سفارش کتاب‌ها تنها از طریق سایت irtextbook.ir یا irtextbook.com انجام خواهد شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در خصوص اینکه ثبت سفارش کتاب‌های درسی تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟ گفت: برای گروه میان پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) تا ۲۲ خرداد  فرصت ثبت سفارش وجود دارد و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم هم تا ۱۶ شهریور ماه این امکان دیده شده است.

علوی تبار ادامه داد: فرآیند توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی نیز از ۲۲ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

او با اشاره به اینکه از ۱۲ تیرماه امکان ویرایش و اصلاح اطلاعات فراهم است، یادآور شد: در این زمان، خانواده‌هایی که فرزندشان از مدرسه‌ای به مدرسه دیگر منتقل شده یا تغییر رشته داشته باشند، می‌توانند اطلاعات را ویرایش کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تاکید بر اینکه سازمان پژوهش تمام تلاش خود را به منظور قرار گرفتن کتاب‌ها با کمترین قیمت در اختیار خانواده‌ها انجام داده است، گفت: در خصوص قیمت خرید کتاب‌های درسی باید بگویم که امسال سعی شد با حداقل قیمت و کمترین افزایش در اختیار دانش آموزان کشورمان قرار گیرد که در نهایت با میانگین ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل در پایه‌های مختلف این کتاب‌ها در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: امکان ثبت نام با کد ملی و اطلاعات شناسنامه‌ای دانش آموز به شرط قبولی در آن پایه تحصیلی فراهم است و پرداخت‌ها به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

علوی تبار در مورد قیمت‌ها ادامه داد: برای پایه‌های تحصیلی ابتدایی بیشترین قیمت ۴۲۵۰۰ ، در هفتم تا نهم ۶۴۵۰۰ و در پایه‌های تحصیلی دهم تا دوازدهم در رشته ریاضی مبلغ ۸۸۷۰۰ و در رشته علوم تجربی ۸۴۲۰۰ خواهد بود.

او در مورد اینکه آیا همراه این کتاب‌های درسی سی دی (لوح فشرده ای) هم برای دانش آموزان ارسال خواهد شد بیان کرد: خیر، همه این کتاب‌ها در سایت رشد بارگذاری خواهد شد.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: متناسب با سنوات قبل به دانش آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار کتاب‌ها به صورت رایگان  یا نیم بها ارسال خواهد شد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
زهرا حاجی تاری پور
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
یازدهم تجربه
:
:
:
آخرین اخبار