تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۲۲۰۱۳۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از توان کارخانجات خوزستان برای تامین روغن خوراکی
  معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تلاش داریم که تمام سهمیه روغن خوراکی که به استان اختصاص داده شده توسط کارخانه های داخلی استان تامین و تولید شود.

 عبدالرحمان ناصریان دوشنبه در ستاد تنظیم بازار استان در محل معاونت اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: هفت هزار تن سهمیه روغن خوراکی استان برای یک ماه آینده اختصاص داده شده است که باید بخشی از این روغن در استان و بخشی دیگر از خارج استان تامین شود.
وی گفت: تلاش داریم این سهمیه را تا ۱۰ هزار تن افزایش دهیم و تمام  سهمیه اختصاصی روغن را در استان تولید کنیم.
ناصریان افزود: ۲ کارخانه تولید روغن خوراکی در خوزستان همکاری بسیار خوبی با سازمان صمت در چندماه اخیر در تولید و تامین روغن خوراکی مورد نیاز استان داشتند و کمک کردند تا مشکل کمبود این کالا در استان حل شود.

وی گفت: از این‌رو تلاش داریم با تکیه بر کارخانه های داخلی استان تمام سهمیه روغن خوراکی خوزستان را درون استان تولید و تامین‌کنیم.
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان ادامه داد: در بخش تامین برنج نیز مشکلی نداریم، یک هزار و ۵۰۰ تن برنج وارداتی در استان موجود است و ۲ هزار تن دیگر نیز به خوزستان اختصاص داده شده است.
در ماه های پایان سال ۹۹ کمبود و گرانی روغن خوراکی در بازار استان و کشور احساس شد.
سازمان صمت استان تلاش کرد تا سهمیه روغن خوراکی مازاد بر مصرف استان را توسط کارخانجات داخلی تامین کند.
این کار باعث فروکش کردن تنش روغن در استان و فراوانی این کالا در بازار شد.
۲ کارخانه تولید روغن خوراکی در خوزستان فعال هستند.

مصرف روزانه روغن خوراکی و صنف و صنعت خوزستان ۲۷۰ تن است.


گشت مشترک بازرسی تولید و عرضه مرغ با حضور دادستانی در خوزستان
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان بیان کرد: گشت های مشترکی با حضور دادستانی و بازرسان سازمان صمت و تعزیرات استان برای بازرسی از مرغداری ها و کشتارگاه ها و بازار در حال انجام است تا با هر گونه تخلف در بخش مرغ برخورد جدی شود.
ناصریان ادامه داد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان جهاد کشاورزی مکلف شده است که مرغدارانی که مرغ زنده خود را به کشتارگاه ها عرضه نمی کنند به دادستانی معرفی کند.
وی افزود: بازرسان سازمان صمت نیز هر گونه تخلف در شبکه تولید و عرضه مرغ را به تعزیرات حکومتی و دادستاتی معرفی خواهد کرد و افراد متخلف به عنوان اخلالگر نظام اقتصادی تلقی خواهند شد.
معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت استان افزود: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مرغداران، کشتارگاه ها و عرضه کنندگان مرغ باید فاکتور صادر کنند و تمامی فعالان در این بخش باید در سامانه تجارت ثبت نام کنند.
وی گفت: جهاد کشاورزی مکلف است که لیست مرغدارانی که مرغ آماده عرضه دارند را به سازمان صمت و اتحادیه مربوطه اعلام کند تا این واحدها به کشتارگاه ها برای خرید مرغ زنده معرفی شوند.
۷۵۰ واحد مرغداری فعال در استان وجود دارد.
طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت مرغداری ها اقدام به فروش مرغ زنده در بازار می کنند.
عوامل مختلفی از جمله خروج مرغ زنده از خوزستان باعث کمبود و گران شدن این کالا در بازار استان شد.
استاندار خوزستان خروج مرغ از استان را ممنوع کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار