تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۲۲۰۱۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزاری آزمون‌های پایانی دانشگاه چمران اهواز با تاخیر سه هفته‌ای
 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه دانشجویان نو ورود در نیم سال گذشته از آبان ماه وارد دانشگاه شدند و طبیعتا نیم سال دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را نیز با تاخیر آغاز کردند، گفت: اما تمهیداتی اندیشیده‌ایم که نیم سال دوم را همزمان برای همه دانشجویان در موعد مقرر به اتمام برسانیم و به این منظور آزمون‌ها را با تاخیر سه هفته‌ای آغاز خواهیم کرد.

علیرضا جلیلی‌فر  اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان نو ورود در نیم سال گذشته از آبان ماه وارد دانشگاه شدند، طبیعتا نیم سال دوم ۱۳۹۹-۱۴۰۰ را نیز با تاخیر آغاز کردند. اما تمهیداتی اندیشیدیم که نیم سال دوم را همزمان برای همه دانشجویان در موعد مقرر به اتمام برسانیم.

وی افزود: به این منظور آزمون‌ها را با تاخیر سه هفته‌ای آغاز خواهیم کرد. اما درباره اینکه امتحانات پایانی نیم سال جاری چگونه برگزار شود، قضاوت کردن زود است. در خصوص تصمیم‌گیری درباره نحوه برگزاری آزمون‌های پایانی باید به موعد مقرر نزدیک شویم، زیرا تصمیم‌گیری در این خصوص به شرایط کشور و شیوع بیماری بستگی دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه اگر شرایط شیوع بیماری در زمان مقرر برگزاری امتحانات مانند شرایط کنونی باشد، به هیچ عنوان نمی‌توانیم امتحانات را حضوری برگزار کنیم، تصریح کرد: حتی اگر واکسیناسیون نیز آغاز شود، تا خرداد ماه نمی‌توان شاهد تغییر یک باره وضعیت کشور باشیم، بنابراین چشم‌انداز ما برای برگزاری امتحانات حضوری مثبت نیست و به نظر می‌رسد که امتحانات، غیرحضوری برگزار شود.

جلیلی‌فر ادامه داد: برگزاری امتحانات به صورت حضوری در صورتی است که شرایط خاصی فراهم کنیم؛ به این معنا که زمان برگزاری آزمون‌ها را دو تا سه برابر کنیم یعنی به جای برگزاری امتحانات در دو هفته، یک ماهه برگزار شوند و پس از آن نیز دانشجویان به صورت متناوب حضور پیدا کنند. البته این برنامه نیز چالش‌های خود را دارد، ممکن است بسیاری از دانشجویان حضور پیدا نکنند و امکان دارد که با حضور دانشجویان در خوابگاه، تراکم دانشجو ایجاد و منجر به شیوع بیماری شود. اما در نهایت زود است که از الان در خصوص برگزاری امتحانات پایانی نظر داد.  

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار