تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۲۰۱۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچک کردن شکم ( ابدومینوپلاستی )
کوچک کردن شکم ( ابدومینوپلاستی ) توسط دکتر محمود راسخی در بهترین بیمارستان های تهران بدون عوارض بعد از عمل و با هزینه مناسب

شکم از جاهایی است که در زیبایی انسان نقش مهمی دارد و افرادی که از شکم بزرگ برخوردارند از این مشکل همیشه در عذابند و برای آب کردن شکم تلاش میکنند.

علل زیادی برای بزرگی شکم برشمرده اند که بعضی از آن ها عبارتند از: زایمانهای متعدد، پس از لاغری شدید، افزایش سن و در نتیجه شلی پوست و ….

در ادامه بیشتر با کوچک کردن شکم و ابدومینوپلاستی (تامی تاک) آشنا میشویم.

باید توجه داشت که عمل ابدومینوپلاستی برای کوچک کردن سایز شکم و زیبایی انجام میگردد بنابراین در این عمل لاغری شکم و پهلو اتفاق میوفتد.

هدف از انجام ابدومینوپلاستی

این عمل برای زیبایی شکم، آب کردن شکم و پهلو به صورت سریع و سفت شدن عضلات شکم انجام میشود.

چه افرادی برای این عمل مناسبند؟

افراد برای این عمل باید از سلامت روانی و جسمی برخوردار باشند و شناخت صحیحی از نتیجه عمل و عوارض احتمالی عمل  و همچنین شرایط ذکر شده در فوق را داشته باشند.

 

مشاوره قبل از عمل جهت کوچک کردن شکم

قبل از عمل، باید بیمار معاینه شود تا امکان انجام آن بررسی گردد.

در زمان معاینه این موارد بررسی میشود:

گفتگو با بیمار در خصوص انتظارش از نتیجه عمل،امکان جراحی ابدومینوپلاستی و انتخاب نوع عمل،شناخت احتمال عوارض، آموزش اقدامات قبل و بعد از عمل، در خواست آزمایشات لازم

(در بعضی از افراد هنگام معاینه مشخص میشود که مشکل بیمار با ساکشن و لیپوماتیک حل میگردد و نیازی به ابدومینوپلاستی نیست.)

 

نحوه انجام ابدومینوپلاستی

قبل از عمل، نقاشی و طراحی لازم روی بدن بیمار انجام شده، آنگاه بیمار بیهوشی عمومی گرفته و عمل آغاز میشود.

برشی در ناحیه زیر شکم (چین شکم) داده شده و پوست با چربی تا ناحیه زیر قفسه سینه به بالا میآید و در صورت لزوم عضلات کف شکم پلیسه شده و بعد ناف در محل جدید تعبیه و پوست اضافه شکم برداشته و در نهایت بخیه های جذبی زده می شود.

نتیجه کار یک اسکار در محل لباس زیر بیمار و یک اسکار ناف ایجاد خواهد شد که زیاد قابل رؤیت نیست در عوض فرمی زیبا به شکم میدهد.

زمان بهبودی بعد از عمل

بیمار بعد از بهوش آمدن کامل، باید راه برود.

تا حدود یک ماه و نیم باید شکم بند داشته باشد حدود دو هفته  بعد از عمل میتواند فعالیتهای معمولی خود را شروع کند ولی باید تا چند هفته فعالیتهای خود را محدود کند و ورزش نکند.

حدود 6 هفته بعد از عمل، تورم ها از بین میرود و حدود 6 ماه بعد از عمل شکل نهایی ابدومینوپلاستی خود را نشان میدهد.

عوارض جراحی ابدومینوپلاستی

در هر نوع جراحی، احتمال عارضه وجود دارد. این عوارض در همه بیماران وجود ندارند و احتمال ایجاد عارضه حدود یک تا 2 درصد است.

عوارضی از قبل اکیموز(خون مردگی ) اسکار ( جای زخم) سروما (جمع شدن مایع) و …ممکن است ایجاد شود.

از عوارض احتمالی این عمل آمبولی(بسیار نادر) و عوارض ریوی و تنفسی است که برای جلوگیری از آنها پزشک تمهیدات لازم را به بیمار تذکر خواهد داد.

 

 

پرسش‌های متداول کوچک کردن شکم

 

حاملگی بعد از ابدومینوپلاستی امکانپذیر است؟

بهتر است فرد در زمانی این عمل را انجام دهد که قصد حاملگی نداشته باشد چون حاملگی نتایج حاصل از ابدومینوپلاستی را از بین می برد.

دوام زیبایی ناشی از ابدومینوپلاستی تا چه مدتی است؟

این اثر وابسته به سن است یعنی در اثر افزایش سن و شل شدن بافتها و نسوج بدن از جمله شکم، ماندگاری ابدومینوپلاستی تحت تأثیر قرار میگیرد.

همچنین عدم رعایت رژیم غذایی و ورزش ممکن است باعث تجمع چربی و بزرگ شدن شکم گردد.

آیا ورزشی برای لاغری شکم وجود دارد؟

شکم از آخرین جاهایی است که با تغذیه و ورزش لاغر میشود. بعضی از مواقع به دلیل افزایش پوست شکم هیچ ورزشی در کوچک کردن آن اثر ندارد.

برای لاغر کردن شکم چه بخوریم؟

به نظر نمیرسد ماده ی غذایی وجود داشته باشد که بتواند باعث لاغری شکم گردد. برای لاغر کردن شکم نیاز به نخوردن میباشد و نباید دنبال این بود که چه چیز را باید خورد.

هزینه ابدومینوپلاستی (کوچک کردن شکم) چقدر است؟

قیمت ابدومینوپلاستی و کوچک کردن شکم و پهلو با توجه به وسایل و ابزاری که در زمان عمل استفاده میشود و همچنین مزد دستیار جراحی و مبلغی که بیمارستان دریافت میکند در زمان های مختلف فرق میکند بنابراین نمیتوان هزینه مشخصی را برای همه زمان ها تعین نمود برای دانستن هزینه با مطب تماس حاصل فرمایید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت دکتر محمود راسخی drasekhi.ir مراجعه نموده و یا با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

آدرس
تهران،خیابان شریعتی،ابتدای کوچه گروسی،پلاک 4،بلوک B،طبقه اول،واحد 17
02177689467
09126086801

:
:
:
آخرین اخبار