تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۲۰۰۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کرونای برزیلی بیخ گوش خوزستان / به خدمه کشتی‌های برزیلی، اجازه ورود به بندرگاه‌ها داده نشود
  رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به خطر بروز ویروس کرونای برزیلی در خوزستان در پی پهلوگیری کشتی‌هایی از کشور برزیل در بندر امام گفت: باید مراقبت کنیم که به خدمه این کشتی‌ها اجازه پیاده شدن از کشتی و ورود به بندرگاه داده نشود.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به خطر بروز ویروس کرونای برزیلی در خوزستان در پی پهلوگیری کشتی‌هایی از کشور برزیل در بندر امام اظهار کرد: در خصوص کرونای برزیلی هشداری به ستاد مقابله با کرونای استان خوزستان داده‌ام دال بر اینکه سوش موتاسیون‌یافته جدید در برزیل شایع شده است که مرگ و میر بسیار بالاتری نسبت به سوش انگلیسی کرونا دارد.

 وی افزود: کشتی‌هایی مستقیما از برزیل به بندرگاه‌های ما در استان خوزستان وارد می‌شوند؛ این کشتی‌ها ممکن است محصولات غله اعم از گندم و برنج وارد کنند. باید مراقبت کنیم که به خدمه این کشتی‌ها اجازه پیاده شدن از کشتی و ورود به بندرگاه داده نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: کسانی که با خدمه این کشتی‌ها ارتباط برقرار می‌کنند نیز باید به صورت ویژه، قرنطینه شوند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: این موضوع را به سازمان بنادر و کشتیرانی و فرمانداری ماهشهر و مسئولان بندر امام اعلام کرده‌ایم که به خدمه کشتی‌هایی که از برزیل وارد کشور می‌شوند، اجازه ورود به بندرگاه را ندهند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار