تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۲۲۰۰۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۳ هزار و ۱۲ مورد ولادت طی سال ۱۳۹۹ در خوزستان ثبت شد/ تولد پسران از دختران سبقت گرفت
مدیرکل سازمان ثبت احوال استان خوزستان در تشریح آمارهای سال ۱۳۹۹ از ولادت ۸۳ هزار و ۱۲ مورد ولادت خبر داد.
 مصطفی امانی پور مدیر کل ثبت احوال خوزستان  در تشریح آمار یازده ماهه سال ۱۳۹۹ اظهار کرد: در یازده ماهه سال گذشته تعداد ۸۳ هزار و ۱۲ رویداد ولادت و تعداد ۲۵ هزار ۹۰ رویداد فوت به ثبت رسیده  است.

وی افزود: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۱.۴ درصد نوزاد پسر و ۴۸.۶ درصد نوزاد دختر و از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۵۷‌.۳ درصد مرد و ۴۲.۷ درصد زن بوده است.

مدیر کل ثبت احوال خوزستان گفت: از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۶۲ هزار ۷۳۸ مورد معادل ۷۶درصد شهری و ۲۰ هزار ۲۷۴ مورد معادل ۲۴ درصد روستایی و از تعداد کل فوت‌های ثبت شده ۲۱ هزار ۰۷۲ مورد معادل ۸۴ درصد شهری و چهار هزار ۰۱۸ مورد معادل ۱۶ درصد روستایی بوده است.

وی ادامه داد: در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ در هر شبانه روز بطور متوسط ۲۴۷ نوزاد و هر ساعت تقریبا 10 نوزاد متولد و هر شبانه روز ۷۵ مورد فوت و هر ساعت فوت تقریباً سه نفر به ثبت رسید.

مصطفی امانی پور در توضیح آمار ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی تصریح کرد: ۹۵.۹۵ درصد ولادت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۱.۲۷ درصد فوت‌های ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: در این مدت میانگین سن مادران ۲۸.۹۱ سال بوده است و تعداد یکهزار و ۱۲۱ مورد دوقلوزایی و تعداد ۴۸ مورد سه قلو زایی ثبت شده است.

امانی پور در ادامه گزارش، آمار ازدواج و طلاق در نه ماهه سال گذشته را ۲۹ هزار ۴۴۸ مورد ازدواج و ۶ هزار ۹۵۹ مورد طلاق اعلام کرد و عنوان کرد: میانگین ازدواج‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۲۷.۳ سال و برای زنان ۲۳ سال و میانگین سن طلاق‌های ثبت شده بار اول برای مردان ۳۶.۱ سال و برای زنان ۳۱.۴ سال بوده است. همچنین در هر شبانه روز ۱۰۷ مورد ازدواج و ۲۵ مورد طلاق به ثبت رسیده  است. 

وی درخصوص فراوانی پنج نام اول پسران در یازده ماهه سال ۱۳۹۹ در استان خوزستان گفت: به ترتیب علی با یکهزار و ۵۳۱ مورد، حسین یکهزار و ۴۶۰ مورد، محمد یکهزار و ۱۹۹ مورد، امیر علی ۹۵۴ مورد و امیر حسین ۹۴۹مورد بودند.

امانی پور افزود: در همین مدت فراوانی پنج نام اول دختران به ترتیب فاطمه یکهزار و ۹۹۷ مورد، زینب یکهزار و ۲۳۶مورد، زهرا یکهزار و ۱۱۶ مورد، رقیه۹۱۹ مورد و رستا ۵۶۳ مورد بوده است.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار