تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۲۰۰۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه انجام تست کرونا در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه
  مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه تاکنون بیش از ۹۷۴ مورد تست رپید و ۳۱۶ تست PCR انجام شده است.

علی خدادادی با اشاره ادامه فعالیت قرارگاه عملیاتی مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: علی‌رغم پایان یافتن تعطیلات نوروزی، فعالیت تیم‌های عملیاتی قرارگاه مقابله با شیوع ویروس کرونا در این جمعیت، کماکان ادامه دارد.

 وی افزود: در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه تاکنون بیش از ۹۷۴ مورد تست رپید و ۳۱۶ تست  PCR انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: یک هزار و ۲۴۰ ترددکننده در این پایانه‌ها مورد غربالگری و تب سنجی قرار گرفته‌اند و دو مرکز نقاهتگاهی نیز آماده پذیرش موارد ارجاعی است.

خدادادی از فعالیت بانک‌های امانات جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: بیش از ۳۲۵ تجهیزات پزشکی شامل کپسول‌های اکسیژن به همراه مانومتر، دستگاه‌های BiPAPو دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به صورت امانی در اختیار بیماران مبتلا به کرونا و نیازمندان به این تجهیزات قرار گرفته است.

وی با اشاره به گسترش سطح فعالیت جمعیت هلال احمر خوزستان در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی نیز تصریح کرد: این جمعیت در دو محور اجرای بخش نظارتی این طرح که به عنوان طرح ناظران سلامت نامگذاری شده است و مشارکت در بخش رهگیری، به فعالیت می‌پردازد. در بخش نظارتی تاکنون بیش از ۴۳ هزار و ۳۰۰ مکان در قالب این طرح مورد ارزیابی تیم‌های جمعیت هلال احمر قرار گرفته و بیش از ۲۹۸ هزار و ۲۰۰ نفر نیز از خدمات اجرای این طرح بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در بخش رهگیری مبتلایان بدون علامت نیز ایستگاه‌های تست رپید تشخیصی ابتلا به ویروس کرونا کماکان در ترمینال‌های مسافربری برون شهری، ایستگاه‌های راه آهن، فرودگاه و برخی مراکز بهداشتی و درمانی فعال هستند و روزانه حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نمونه‌گیری انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این فعالیت، ۴۰۰ طلبه عضو کانون‌های طلاب معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان نیز ایثارگرانه، در حال خدمت به بیماران بستری در بیمارستان‌ها هستند و ارائه خدمات خداپسندانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر در مراکز درمانی نیز در حال انجام است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار