تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۲۰۰۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خروج اهواز از وضعیت قرمز، موجب عادی انگاری مردم نشود
 رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اهواز گفت: خروج شهر اهواز از وضعیت قرمز، نباید موجب عادی انگاری شرایط نزد مردم شود و شهروندان تصور کنند که وضعیت بهتر شده است.

منصور پورحسین زاده اظهار داشت: تعداد ماموریت های مرکز اورژانس اهواز در ۱۵ روز گذشته از فروردین ماه در مقایسه با ۱۵ روز آخر سال ۹۹ بهتر و تقریبا نصف شده است.

وی افزود: در ۱۵ روز اول فروردین ماه تعداد ۳۹۷ گزارش کووید-۱۹ داشتیم در حالی که در ۱۵ روز آخر اسفند حدود ۵۵۰ گزارش به دست ما رسید.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی اهواز گفت: ما در ۱۵ روز آخر اسفندماه، روزانه سه مرتبه بیماران کرونایی را توسط اتوبوس آمبولانس جا به جا می کردیم ولی در ۱۵ روز اول فروردین ماه، بیماران کرونایی روزانه یک بار توسط اتوبوس آمبولانس منتقل شدند. 

وی با بیان اینکه حدود یک‌هزار و ۷۸۰ بیمار کرونایی در پیک سوم بیماری، از طریق اتوبوس آمبولانس به بیمارستان های اهواز منتقل شدند افزود: : در ۱۵ روز آخر اسفندماه حدود ۴۰۲ بیمار کرونایی توسط اتوبوس آمبولانس جا به جا شدند در حالی که در ۱۵ روز اول فروردین ماه تعداد ۲۱۱ بیمار جا به جا کردیم. 

پورحسین زاده افزود: این آمارها مثل آتش زیر خاکستر است و نباید تصور کرد که اوضاع شهرستان اهواز بهتر شده است. با توجه به تجربه ایام نوروز سال گذشته مطمئن هستم که ۱۰ روز بعد از تعطیلات، اوج بیماری را خواهیم داشت لذا مردم نباید ساده انگاری کنند.

وی افزود: در پیک سوم بیماری بیش از ۲ هزار تماس با مرکز اورژانس اهواز انجام شد و برای انتقال بیماران به مراکز درمانی آمبولانس اعزام گردید. نیروهای اورژانس در ارتباط مستقیم با بیماران کرونایی بوده و در معرض خطر هستند با این وجود بلافاصله در محل حاضر شده و به بیماران خدمت رسانی می کنند.

در حال حاضر پنج شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان نارنجی هستند.

هشت شهر اهواز، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، شوشتر، ماهشهر و کارون در تاریخ ۲۴ بهمن ماه سال گذشته به حالت قرمز درآمدند و بعد از ۵۰ روز از این وضعیت خارج شدند.

ورود و خروج به شهرستان های قرمز و تردد خودرویی از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد ممنوع است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار