تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۲۲۰۰۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برخی بیمارستان‌های خوزستان، پکیج تصفیه فاضلاب ندارند
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه‌ها گفت: با تمهیدات و در نظر گرفتن حداقل‌ها و انجام کارهایی، اجازه داده می‌شود که برخی فاضلاب‌ها وارد رودخانه شوند که از نظر متخصصین امر، جای اما و اگر دارد.

دکتر سید محمد علوی در نشست شورای حفاظت کیفی رودخانه کارون که امروز (۱۴ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص ورود فاضلاب به رودخانه‌ای که مورد استفاده و آشامیدن شهروندان است، اظهار کرد: به صورت قانونی و علمی، ورود فاضلاب بیمارستانی، صنعتی، کشاورزی و فاضلاب‌های دارای مواد رادیواکتیو به رودخانه ممنوع است زیرا مشکلات عمده‌ای برای سلامتی مردم ایجاد می‌کنند.

 وی افزود: البته با تمهیدات و در نظر گرفتن حداقل‌ها و انجام کارهایی، اجازه داده می‌شود که برخی فاضلاب‌ها وارد رودخانه شوند که از نظر متخصصین امر، جای اما و اگر دارد زیرا عوامل بیماری‌زای زیادی وجود دارد که با پکیج‌های تصفیه فاضلاب نیز این عوامل بیماری‌زا از بین نمی‌روند و در درازمدت موجب آزار مردم می‌شوند.

علوی گفت: برخی بیمارستان‌های خوزستان فاقد پکیج تصفیه فاضلاب هستند و پکیج برخی یمارستان‌ها نیز نیاز به تعمیر دارد و برخی بیمارستان‌ها نیز که پکیج دارند نیاز به فعالیت‌های راهبردی دارند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار