تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۲۰۰۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بیش از ۵۰درصد تست‌های کرونا در جنوب غرب خوزستان مثبت است
 رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان به شناسایی ۱۸۳ بیمار جدید کرونایی از ۳۰۷ نمونه پی سی آر در شهرستان‌های  جنوب غرب خوزستان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰ درصد تست‌های کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان مثبت است.

 دکتر شکراله سلمان‌زاده شنبه اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۹ بیمار جدید در آبادان، ۷۲ نفر در خرمشهر و ۳۲ بیمار جدید کرونایی در شادگان شناسایی شدند.

وی افزود:از مورد مثبت جدید کرونایی در این منطقه ۱۶۳ بیمار به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و در قرنطینه خانگی بسر می برند.

سلمان‌زاده  تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های جنوب غرب خوزستان را افزایشی اعلام کرد و گفت: در روز گذشته ۵۸ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان  بستری شدند و ۲۲ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان  گفت: هم اکنون ۲۷۰ بیمار در پنج بیمارستان آبادان ، خرمشهر و شادگان بستری هستند ضمن اینکه یک بیمار کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در آبادان فوت کرد.

به دنبال محدودیت های اعمال شده و بهبود سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شهرهای اهواز،آبادان، ایذه، بندرماهشهر، دزفول، شوش، مسجد سلیمان و شوشتر از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند. 

پنج شهرستان لالی، خرمشهر، اندیمشک، امیدیه و بهبهان در استان خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند. 

هشت شهرستان اهواز، دزفول، شادگان، آبادان، هویزه، شوشتر، ماهشهر و کارون در تاریخ ۲۴ بهمن ماه سال گذشته به حالت قرمز درآمدند و بعد از ۵۰ روز از این وضعیت خارج شدند.

 ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار