تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۲۱۹۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۴۱ درصدی بستری بیماران کرونایی در خوزستان
 رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در حال حاضر روند بیماری کووید ۱۹ در استان ۵۷ درصد افزایش یافته و موارد بستری ۴۱ درصد بیشتر شده است.

 سدی محمد علوی جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: در حال حاضر روند بیماری کووید ۱۹ در این استان نسبت به هفتم فروردین، ۵۷ درصد افزایش یافته همچنین موارد بستری ۴۱ درصد بیشتر شده است.

علوی با بیان اینکه روند بیماری در کشور و استان سیر افزایشی دارد، افزود: بعد از چند روز کاهش موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان، از روز هفتم فروردین ماه به علت افزایش مسافرت‌ها، ترددها و حضور در تجمعات، موارد بیماری در خوزستان سیر صعودی پیدا کرد.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: چرا باید در استان خوزستان شاهد افت و خیز بیماری باشیم و چرا در کنترل بیماری مردم و مسئولان هماهنگ و هم سو نیستند.

وی ادامه داد: چرا از تجربه کشورهای موفق در کنترل بیماری نظیر ویتنام و سنگاپور استفاده نمی‌کنیم؟ این کشورها از واکسن و دارو استفاده نکردند بلکه تنها انضباط و اجرای سختگیرانه مقررات بهداشتی و محدودیت ترددها را اعمال کردند.

علوی خطاب به مردم گفت: اگر در مقابل سلامتی دیگران احساس مسئولیت می‌کنید؛ بدون توجه به موقعیت شغلی و گرایش سیاسی و اعتقادی، پروتکل‌ها را رعایت کرده و دیگران را به اجرای آنها تشویق و ترغیب کنید. همچنین از اشاعه باورهای غلط و اطلاعات نادرست به شدت بپرهیزید.

علوی یادآور شد: برای کنترل کرونا باید پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، تهویه محل زندگی و کار، اجتناب از تجمع و مسافرت، قرنطینه خانگی و شهرها، بیماریابی، تست و جدا سازی بیماران رعایت شود.

وی در خصوص وضعیت بیماری در روزهای آینده افزود: اگر مردم فاصله گذاری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در تجمع به خصوص مراسم جشن و عزاداری‌های بزرگ پرهیز کنند، قطعاً می‌توانیم بیماری را مهار کنیم.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار