تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۲۱۹۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هشدار پلیس فتا خوزستان درخصوص تماس‌های ناشناس خارجی
  رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به تماس‌های ناشناس خارجی به شهروندان توصیه کرد : برای مراقبت از امنیت خود در برابر فعالیت مجرمان سایبری ، پس از دریافت تماس از دست رفته از شماره‌های ناشناس خارجی ، آنها را مسدود کنید تا در مقابل مجرمان ایمن بمانید .

سرهنگ شاهین حسنوند افزود : این روش و شیوه‌های مشابه آن با هماهنگی برخی اپراتورهای خارجی و با هدف کسب درآمد غیرقانونی از مشترکین اپراتورهای سایر کشورها با استفاده از سرویس‌های مخابراتی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این روش مجرمان با استفاده از تماس گیرنده‌های خودکار و به صورت نرم افزاری با تعداد زیادی از شماره‌ها، یک یا ۲ تماس کوتاه برقرار ‌کرده تا تماس از دست رفته روی گوشی طرف مقابل ثبت شود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد : افراد نیز پس از دیدن تماس‌های از دست رفته، به گمان اینکه تماس مهمی را از دست داده‌اند و یا از روی حس کنجکاوی و بدون دقت به داخلی یا خارجی بودن شماره، اقدام به تماس مجدد با این شماره‌ها می‌کنند و به این شکل هزینه‌های سنگین تماس بین المللی به آنها تحمیل می‌شود. 

سرهنگ حسنوند ادامه داد: پس از برقراری تماس با شماره مورد نظر، اپراتور پاسخ داده و سعی می‌کند با صحبت در مورد موضوعات مختلف مانند پذیرفته شدن در لاتاری و برنده شدن جایزه‌های متنوع، مکالمه را طولانی کند تا درآمد بیشتری نصیبشان شده و از طرفی حساب شما را خالی کنند.

وی افزود : بسیاری از آنها دارای اپراتور نرم افزاری هستند و در صورت تماس با آنها پیام ضبط شده برای شما پخش می‌شود ، این پیام‌ها اغلب به زبان انگلیسی و  در بعضی مواقع به صورت فارسی و عربی نیز پخش می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد: توصیه ما به شهروندان این است که در صورتی که مکالمات بین المللی ندارند به این تماس‌ها اعتنا نکرده و آنها را نادیده بگیرند و نیز اگر منتظر تماس آشنایان و نزدیکان خود که سفر کرده اند را به یاد داشته باشند.

سرهنگ حسنوند گفت: شهروندان در صورت دریافت تماس‌های مشکوک و یا اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند .

:
:
:
آخرین اخبار