تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۲۱۹۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه شیکاگو

امروزه اپلای دانشگاه شیکاگو توسط افراد زیادی انجام می گردد. UniversityofChicago در شهر شیکاگو ایالت ایلینوی قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از بهترین و بزرگترین دانشگاه های خصوصی کشور آمریکا به حساب می آید. اولین رئیس این دانشگاه شخصی به نام ویلیام رینی هارپر بود. این فرد بین سال های 1891 تا 1906 میلادی در این دانشگاه مدیریت کرد. دانشجویان مختلفی از کشورهای مختلف جهان در این دانشگاه تحصیل می کنند. معمولا از کشورهایی مانند ژاپن، چین، فیلیپین، ایران، هند، آفریقای جنوبی و غیره به این دانشگاه وارد می شوند. این دانشگاه در طول تاریخ خود بیش از هشتاد جایزه نوبل اخذ کرده است. دانشجویان در سال 2008 میلادی مبلغی بالغ بر سیصد میلیون دلار به این دانشگاه اهدا کرده اند. این مبلغ به خاطر سطح رضایتمندی بالای این دانشگاه انجام گرفته است. در این مقاله شما را با مراحل مختلف اپلای تحصیلی دانشگاه شیکاگو و موارد مرتبط با آن آشنا می کنیم.


برای اخذ پذیرش از دانشگاه شیکاگو چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای گرفتن پذیرش از UniversityofChicago باید مدارک مختلفی را فراهم کرد. در این دانشگاه هر دانشکده مدارک خاص خود را از شما می گیرد. در مقطع تحصیلات تکمیلی برنامه تحصیلی در هر سال فرق می کند. شرط معدل و آزمون های زبانی مانند ACT و SAT از جمله الزامات دانشگاه شیکاگو محسوب می شود. همچنین مدارکی مانند درخواست پذیرش، هزینه درخواست، ریز نمرات، انگیزه نامه را باید به صورت الکترونیکی برای دانشگاه فراهم کنید. باید برای UniversityofChicago معدل خود را بالا برد. زیرا این دانشگاه برای گرفتن پذیرش بسیار سختگیرانه عمل می کند. بر طبق آخرین نظر سنجی ها از هر 100 نفر، فقط 7 نفر به این دانشگاه راه پیدا می کنند.

شهریه و هزینه های تحصیل در دانشگاه شیکاگو

شهریه تحصیل در UniversityofChicago نسبت به دانشگاه های خصوصی آمریکا دیگر 95 درصد بالاتر است. در واقع این دانشگاه یکی از 100 دانشگاه گران قیمت در کشور آمریکا به حساب می آید. شهریه تحصیل در UniversityofChicago عددی بین 55000 تا 60000 دلار در سال است. این شهریه بر حسب رشته و نیز مقطع تحصیلی با همدیگر فرق می کند. علاوه بر اینها، دانشجو باید هزینه های مختلف خوابگاه و زندگی را در این شهر پرداخت کند. البته UniversityofChicago بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. این بورسیه ها بخش زیادی از هزینه تحصیلی شما را پوشش می دهند. این کار موجب رفع نگرانی های دانشجو از بابت شهریه می شود. همچنین موجب تمرکز دانشجویان بر روی دروس مورد نظر خود می گردد. همچنین روحیه آن ها را به مقدار زیادی افزایش می دهد.


چگونه می توان از دانشگاه شیکاگو بورسیه گرفت؟

UniversityofChicago بورسیه های مختلف را بدون هیچ تبعیض نژادی به دانشجویان اعطا می کند. همچنین مواردی مانند زبان، جنسیت، مذهب را در نظر نمی گیرد. در واقع بدون مقایسه دانشجویان با همدیگر این بورسیه ها برای دانشجویان در نظر گرفته می شود. همچنین هیچ یک از دانشجویان را بر اساس توانایی مالی و اقتصادی برای اعطای این بورسیه ها در نظر نمی گیرد. به صورت معمول UniversityofChicago در هر سال مبلغی بیش از 100 میلیون دلار را به عنوان کمک هزینه برای دانشجویان هزینه می کند. معمولا به دانشجویان مقطع دکترا در هر پنج سال تحصیلی بورسیه تعلق می گیرد. این دانشگاه برای دانشجویان مستعد خود در هر سال 20000 دلار را در هر سال اعطا می کند. از جمله بورسیه های این دانشگاه می توان از Merit Scholarships، Odyssey Scholarships ، Uchicago Promise Scholarships، Uchicago Stand Together Scholarships نام برد. هر کدام از این بورسیه ها شرایط متفاوتی نسبت به همدیگر دارند.

رشته های تحصیلی مختلف در دانشگاه شیکاگو

بحث انتخاب رشته در دانشگاه شیکاگو یکی از مهمترین موارد برای دریافت پذیرش محسوب می شود. رشته های متنوع و مختلفی در UniversityofChicago وجود دارند. رشته های مختلفی در مقطع کارشناسی این دانشگاه تدریس می شوند. رشته های حقوق، فیزیک، شیمی، علوم اجتماعی، پزشکی و غیره از جمله رشته های محبوب در این مقطع هستند. همچنین در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه رشته های متنوعی ارائه شده اند. رشته هایی مانند مطالعات خاورمیانه، مدیریت، هنر، مطالعات آمریکای لاتین و کارائیب، علوم کامپیوتر، سیاست و غیره از جمله پرطرفدارترین رشته ها در UniversityofChicago هستند. در مقطع دکترا نیز دانشگاه معتبر شیکاگو رشته های مختلفی را ارائه کرده است. از جمله مهمترین این رشته ها می توان از مردم شناسی، علوم بیوفیزیکی، روانپزشکی، حقوق، زبان شناسی، سیاست عمومی، زبان شناسی، ریاضیات، میکروب شناسی و غیره نام برد. باید در هنگام انتخاب رشته دقت لازم را انجام دهید. این کار آینده شغلی شما را شکل می دهد.

جمع بندی

دانشگاه شیکاگو یکی از بزرگترین دانشگاه های خصوصی در آمریکا به حساب می آید. از کشورهای مختلف دنیا مانند ایران، هند، چین، ژاپن، آفریقای جنوبی و غیره در این دانشگاه به ادامه تحصیل می پردازند. برای اخذ پذیرش از UniversityofChicago باید مدارک مختلفی را فراهم کرد. هر دانشکده مدارک مخصوص به خود را از دانشجویان اخذ می کند. مدارکی از قبیل ریز نمرات، آزمون زبان، هزینه درخواست، انگیزه نامه و غیره را باید برای دانشگاه شیکاگو تهیه کرد. شهریه این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه های خصوصی کشور آمریکا بالاتر است. البته UniversityofChicago بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان در نظر گرفته است. این کمک هزینه ها بخش زیادی از شهریه تحصیلی دانشجویان را پوشش می دهد. بورسیه های این دانشگاهMerit Scholarships، Odyssey Scholarships ، Uchicago Promise Scholarships، Uchicago Stand Together Scholarships هستند. سر اپلای یکی از برترین موسسات در زمینه مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های مختلف آمریکا مانند شیکاگو فعالیت می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توان به نشانی اینترنتی آن sirapply.com مراجعه کرد.

:
:
:
آخرین اخبار