تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۲۱۹۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید دریچه های فاضلاب ضد سرقت در کشور

دریچه ضد سرقت

 سرقت دریچه‌های منهول یكی از مشكلاتی است كه همواره خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف همچون آب و فاضلاب دچار اختلال می‌کند. منهول‌‌ها یا آدم‌روها راه‌های ارتباطی زیرزمینی هستند که برای متصل کردن چند شبکه در صنعت آب و فاضلاب، مخابرات، حمل‌و‌نقل، شهرداری‌ها، گاز و یا برای خدمات رسانی تکنسین‌ها، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دریچه‌های چدنی از جمله دریچه‌هایی هستند که به دلیل قیمت بالای چدن و قابل بازیافت بودن این فلز مکررا مورد سرقت قرار می‌گیرند، بعد از آن استفاده از قفل‌های ضدسرقت برای دریچه‌ها رایج شد این در حالی بود که این قفل‌ها به سادگی می‌شکست و باز هم دریچه‌ها مورد سرقت قرار می‌‌گرفت. از مشکلات دریچه‌های چدنی که بگذریم نوبت به دریچه های پل اتین می‌رسد این دریچه‌ها به علت وزن پایینی که داشتند مرسوم شدند اما به سادگی دزدیده و قابل بازیافت بودند.

دزدیده شدن دریچه‌های منهول چه مشکلاتی به دنبال دارد؟

وقتی دریچه منهولی مورد سرقت قرار می‌گیرد، هزینه و خطرات جانی و مالی زیادی به همراه دارد. از جمله این خسارت‌ها می‌توان به سقوط یکباره افراد به درون منهول‌ها اشاره کرد. نمونه این  مشکلات  در سال‌های گذشته در استان خوزستان رخ دارد و مسئولین شهری را به طور جدی با ماجرا درگیری کرد. علاوه برا ین ورود رسوبات زباله و نخاله‌ها به داخل دریچه‌های منهول باعث بروز مشکلات جدیدی همچون آبگرفتگی معابر، گرفتگی معابر و.. می‌شود.

در راستای حل این دغدغه شرکت‌های زیادی شروع به تولید دریچه‌های منهول کردند، اما متاسفانه هر کدام از آن‌ها مشکلاتی داشت. مثلا دریچه چدن بتن بسیار سنگین بود و به یکباره بخشی از آن براثر فشار شکسته می‌شد یا دریچه های کامپوزیتی و کوپلیمری مقاوت کمی دربرابر حرارت، رطوبت و مواد شیمیایی داشتند و... .

در این بین شرکت رادیس به تولید نسل جدید دریچه‌های ضدسرقت نانوکامپوزیت کرد. دریچه‎‌های ضدسرقت با جنس کوپلیمر، بتن و چدن_بتن در بازار وجود دارد، با این حال دریچه‌های نانو کامپوزیت ضد سرقت رادیس، در کنار دیگر دریچه‌ها برتری‌ دارد.

ویژگی دریچه‌های ضد سرقت نانوکامپوزیت

دریچه‎‌های نانوکامپوزیت جدیدترین و بی‌نقض‌ترین دریچه‌ موجود در بازار است. فرق دریچه‌های نانو کامپوزیت در مقایسه با دریچه‌های کامپوزیت، مقاومت آن در برابر اشعه UV، حرارت و اشتعال، ضربه، داشتن خاصیت چکش‌خواری بالا، مقاومت بالا، وزن  و زخامت کم و... است.

دریچه نانوکامپوزیت ظاهری زیبا و بسیار شکیل دارد، که در زیبایی فضای شهری تاثیر گذار است. در حال حاضر، تولید این دریچه‌ها در هر رنگی امکان پذیر است.

نکته دیگری که دریچه‌های نانو کامپوزیت را متفاوت کرده است سبکی و زخمات کم آن است که همین نکته باعث جابجایی ساده آن برای کارگران تکنسین، در زمان تعمیرات یا آبگیری معابر، شده است.

استفاده از دریچه‌های نانوکامپوزیت رادیس امکان سرقت دریچه‌ را بسیار کاهش داده، مواد مورد استفاده در این دریچه، مقاوم است و حتی در صورت دزدیده شدن، به دلیل خاصیت چکش‌خواری بالا، شکسته نمی‌شوند. البته این دریچه‌ها به طور کامل غیرقابل بازیافت نیست و با دستگا‌ه‌های  صنعتی بخصوصی بازیافت می‌شود که فقط در دست صنایع ویژه‌ای است و این مورد به محیط زیست کمک می‌کند.

دریچه‌های نانورادیس مقاومتی حدود 150مگاپاسکال دارد، این در حالی است که دریچه‌های بتنی، که ادعای مقاومت بالا دارند تنها مقاومتی حدود 25 تا 30 مگاپاسکال دارند.

دریچه‌های نانو رادیس در مقاومت‌های مختلف و با توجه به استانداردهای جهانی برای نصب در پیاده‌رو، خیابان، جاده‌ها و حتی فرودگاه‌ها تولید شده است.

مقاومت این نوع دریچه در برابر مواد اسیدی، ترکیبات آلی، یون‌های، سولفات خاک از سنگ بالاتر است. الیاف‌های فلزی که در ساخت دریچه نانوکامپوزیت به کار رفته است، برخلاف دریچه‌های کامپوزیتی، خاصیت ردیابی با استفاده از دستگاه فلزیاب را دارند.

قیمت دریچه نانوکامپوزیت رادیس در مقایسه با انواع دریچه‌های  نانوکامپوزیت مناسب‌تر است. از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده دریچه نانوکامپوزیت گارانتی و بیمه این محصولات است، به گفته مدیرعامل این شرکت دریچه‌های منهول نانوکامپوزیت دارای 18ماه گارانتی است.

رادیس بزرگترین شرکت تولیدکننده و ارائه دهنده دریچه‌های منهول نانوکامپوزیت در ایران است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دریچه‌های منهول به وبسایت رادیس مراجع کنید: 

دریچه منهول ضد سرقت

 

:
:
:
آخرین اخبار