تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۲۱۹۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بازار مرغ خوزستان با تشدید نظارت‌ها به آرامش می‌رسد
بیرانوندی گفت: رصد بازار مرغ با همکاری نمایندگان قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی سبب کاهش تنش و آرامش در بازار می‌شود.
 نعمت اله بیرانوندی مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: برای کاهش تنش و بهبود روند توزیع و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در بازار استان، با دستور استاندار و مصوبه ستاد تنظیم بازار، از این پس نماینده تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی بر کشتار مرغ در کشتارگاه‌ها و میزان تحویل مرغ از سوی مرغداری‌ها تا زمان توزیع این کالا در بازار نظارت می‌کنند.

او با بیان اینکه پیش از این نظارت‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌شد که با توجه به تنش به وجود آمده در بازار مرغ، نظارت بر این کالا شدت گرفته است، اظهار داشت: شعب تعزیرات حکومتی خوزستان آمادگی کامل دارند تا به هر تعداد پرونده که از سوی دستگاه‌های نظارتی ارسال می‌شود با دقت و سرعت رسیدگی کنند.

بیرانوندی با اشاره با ینکه تعزیرات حکومتی در کنار دیگر دستگاه‌های مسئول و به درخواست آن‌ها پارسال بیش از ۶ هزار و ۷۰ مورد بازرسی از بازار انجام دادند که به برخی تذکر، برخی را ارشاد و برای افرادی که بر تخلف خود پافشاری داشتند از سوی بازرسان گزارش تهیه شد، افزود: در سال ۱۳۹۹ نیز بیش از ۱۸ هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی خوزستان ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان درج نکردن قیمت و پس از آن گرانفروشی و قاچاق کالا و ارز را بیشترین گزارش تخلفات عنوان کرد.

تعزیرات حکومتی بازار را آسیب شناسی می‌کند

او با اشاره به اینکه گشت مشترکی با حضور ۲ نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، از بازار اهواز برگزار شد، بیان داشت: در این گشت تلاش شد تا مشکلات بازار در این ایام آسیب شناسی شود و یکی از هدف‌های این گشت بررسی وضعیت مرغ در خوزستان بود.

او ادامه داد: همچنین از مراکز توزیع میوه عید نوروز نیز دیدن شد که بیشتر اصناف در این طرح از میزان یارانه اختصاص یافته گله‌مند بودند که از وزارت صمت درخواست تجدید نظر در میزان یارانه اختصاص یافته میوه عید نوروز به خوزستان را داشتیم.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار