تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
کد خبر: ۲۱۹۵۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خانه مردم‌شناسی بومیان کیش
برای آشنایی بیشتر با تاریخ و فرهنگ مردمان این جزیره بهتر است به بازدید از خانه مردم‌ شناسی بومیان کیش بروید . این خانه تاریخی حدود دویست سال قدمت دارد و به سبک کاملا بومی و سنتی ساخته شده و دربهای آن از سال 1393 به عنوان مکانی فرهنگی به روی عموم باز گردید است . این بنا به یکی از افراد معروف و محبوب این جزیره به نام حاج عبدالله ‌بن‌شاهین تعلق داشت و مدتی پس از درگذشت ایشان به خانه مردم ‌شناسی تبدیل گردید . این بنای تاریخی ، بخشی از فرهنگ مردمان این جزیره را به نمایش گذارده شو ما را با شیوه زندگی و امرار معاش آن ها را آشنا می کند .

شهر زیرزمینی کاریز

پیشنهاد می کنیم برای درک بهتر تاریخ هزاران ساله این سرزمین به بازدید از شهر زیر زمینی کاریز در تور کیش سفر باتو ، بروید . کاریز یک واژه فارسی بوده که به معنی قنات است و همانطور که می دانید پیشینیان ما دارای دانش دیرینه ای در حفر قنات داشته اند و تقریبا در همه نقاط کشور برای رویارویی و مقابله با کم آبی قنات حفر می نمودند . کاریز کیش هزاران سال آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌ نموده و در فصول خشک سال ساکنان جزیره را از خطر بی آبی نجات می داد. این منطقه در حدود پانزده متر پایین‌تر از سطح زمین احداث شد و به مانند یک شهر زیرزمینی از دالان ها و بخش های مختلفی تشکیل شده است . این منطقه هم اکنون مورد بازسازی قرار گرفته و به یکی از دیدنی های پر طرفدار در این جزیره تبدیل شده است . این مجموعه دارای موزه ، بازارچه صنایع‌دستی ، عکاسخانه ، چایخانه و رستوران نیز هست و باید افزود قیمت ورودیه آن حدود یکصد و پنجاه هزار تومان است .

مرکز خرید دامون

مرکز خرید دامون یکی از کاملترین و ایده آل ترین مراکز خرید این جزیره است و هر آنچه را بخواهید در داخل آن و در محوطه بیرونی آن خواهید یافت . این مجموعه دارای نود و هشت واحد تجاری است و انواع پوشاک ، لوازم منزل ، اسباب بازی ، وسایل آرایشی و بهداشتی و ... در آن عرضه می گردد . اغلب اجنای برندهای معتبر بوده و قیمت هایی نه چندان ارزان دارند . این مجموعه همچنین دارای یک سالن فود کورت است که در طبقه فوقانی آن قرار دارد و همچنین در همین طبقه ای کافه ای خوب و زیبا به نام دامون نیز وجود دارد .

از میان مطالب پیشین سایت:

آشنایی با موزه های استانبول در سفر با تور استانبول

فود کورت این مجموعه دارای رستوران های بسیار متنوع بوده و انواع خوراک های اصیل ایرانی ، خوراک های گیلکی ، غذاهای ترکی و انواع فست فودها را شامل می گردد . همچنین در طبقه دوم مرکز خرید دامون یک پیست اسکیت روی یخ وجود دارد که برای بازی کودکان بسیار مناسب است .

و در بیرون از این مرکز خرید ، یک سوپر مارکت بزرگ وجود دارد که برای تامین نیازهای روزانه مکان مناسبی است و در کنار آن میوه فروشی و شیرینی فروشی نیز قرار دارد .

مرکز خرید سارینا ۱

مرکز خرید شیک و مدرن سارینا یکی از مراکز خرید پرطرفدار در جزیره کیش است که در نزدیکی مرکز خرید پردیس و کیش قرار گرفته و با وسعتی بیش از پنج هزار مترمربع و ده طبقه تجاری و اداری جوابگوی همه نیازهای مشتریان خواهد بود . هر آنچه را بخواهید در این مجموعه می یابید و اغلب برندهای معتبر پوشاک در اینجا نمایندگی دارند . گفتنی است در برخی از ایام سال نظیر اواخر هر فصل جشنواره های مختلفی در این مجموعه برگزار می گردد و در پی آن کالاها شامل تخفیفات ایده آلی می شوند اما در زمانی غیر از فستیوال قیمت ها در این مجموعه چندان ارزان نخواهد بود .

بازار مرجان

بازار مرجان یکی از قدیمی ترین مراکز خرید این جزیره است که در میان گردشگران پر طرفدار بوده و سالانه هزاران بازدید کننده دارد . معماری این بازار بسیار شیک و مدرن است و در داخل آن یک آکواریوم بزرگ به چشم می خورد که کودکان را برای لحظاتی سرگرم می کند . باید افزود در این آکواریوم هشتصد گونه آبزی زندگی می کنند و همینطور وجود سی و نه آب نما ، جلوه خاصی به این مجموعه بخشیده است . از این ها که بگذریم در بازا مرجان کالاهای متنوع و با کیفیتی را خواهید یافت و برای تهیه سوغاتی این مجموعه گزینه مناسبی خواهد بود .

تفریحات استانبول در امتداد تنگه بسفر

پیشنهاد می کنیم گشت و گذار در شهر استانبول و تور استانبول سفر باتو ، را با تماشای طبیعت زیبای تنگه بسفر ادامه داده و شاهد چشم اندازی رویایی از این شهر باشید . و یا حتی میتوانید لذت قایق سواری در آبهای دریای مرمره تجربه نموده و به بهترین خاطرات سفرتان به شهر استانبول تبدیل کنید . تنگه بسفر جایی است که دریای سیاه و دریای مرمره را به هم وصل نموده و این شهر را به دو نیمه آسیایی و اروپایی تقسیم می کند . دیدن سواحل و مناظر زیبای تنگه بسفر به همه‌ی دیدنی‌های استانبول اولویت دارد و اگر خوش شانس باشید عکاسان حرفه ای را می بینید که در قبال پول نه چندان گراف عکسای زیبا از شما خواهند گرفت .

تنگه بسفر در حدود سی کیلومتر طول دارد و برای دیدن همه زیبایی آن می توانید از کشتی و قایق استفاده کنید . همچنین در اطراف تنگه بسفر مناظر زیبایی از کاخ ها و ساختمان های تاریخی به چشم می خورد و در کنار آن وجود رستوران های متنوع با غذاهای لذیذ ترکی و دریایی همه امکانات را برای سپری نمودن روزی مفرح و شاد مهیا کرده اند .

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی

بنای باشکوه مسجد سلطان محمد (مسجد آبی) شاهکاری از معماری امپراتوری عثمانی است که به نماد شهر استانبول تبدیل شده است . تقارن و ظرافت در ساخت این بنا بسیار ستودنی بوده و مناره های باشکوه آن تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است . این بنا دارای شش مناره و حیاطی بزرگ است و در فاصله سال های 1609 تا 1616 میلادی به دستور سلطان احمد اول بنا گردید .

ساخت این مسجد در تور ترکیه سفر باتو حدود هفت سال به طول انجامید و بلافاصله کمی بعد از اتمام ساخت آن سلطان احمد از دنیا رفت به همین دلیل پس از مرگ وی این بنا را مسجد سلطان احمد نامیدند و پیکر وی در محوطه همین مسجد دفن شد . باید افزود در ساخت فضاهای داخلی این مسجد از ده ها هزار کاشی آبی رنگ استفاده شده است و به همین دلیل آن را مسجد آبی نیز می گویند .

:
:
:
آخرین اخبار