تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۲۱۹۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شدت گرفتن نظارت بر کشتار و توزیع مرغ در خوزستان
 مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان گفت: نحوه کشتار مرغ در خوزستان تا رسیدن به چرخه توزیع از این پس با حضور نمایندگان قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات حکومتی بررسی و رصد می‌شود.

نعمت اله بیرانوندی ا بیان کرد: برای کاهش تنش و بهبود روند توزیع و جلوگیری از افزایش قیمت مرغ در بازار خوزستان،با دستور استاندار خوزستان و مصوبه ستاد تنظیم بازار استان، از این پس نماینده تعزیرات حکومتی و قوه قضاییه و دستگاه‌های نظارتی بر کشتار مرغ کشتارگاه‌های خوزستان و میزان تحویل مرغ از سوی مرغداری‌ها به کشتارگاه‌ها متناسب با نهاده‌های دولتی که دریافت می‌کنند تا زمان توزیع این کالا در بازار نظارت خواهند داشت.

وی گفت: پیش از این این نظارت‌ها از سوی سازمان جهاد کشاورزی انجام می‌گرفت که با توجه به تنش به وجود آمده در بازار مرغ ، نظارت بر این کالا شدت گرفته است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان ادامه داد: شعب تعزیرات حکومتی خوزستان آمادگی کامل دارند تا به هر تعداد پرونده که از سوی دستگاه‌های نظارتی ارسال می‌شود با دقت و سرعت رسیدگی کنند.  

وی گفت: تعزیرات حکومتی در کنار دیگر دستگاه‌های مسوول و به درخواست آنان پارسال بیش از ۶ هزار و ۷۰ مورد بازرسی از بازار انجام دادند که به برخی تذکر ، برخی را ارشاد و برای افرادی که بر تخلف خود پافشاری داشتند از سوی بازرسان گزارش تهیه شد.

بیرانوندی افزود: در سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۸ هزار پرونده تخلف صنفی به تعزیرات حکومتی خوزستان ارسال شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان بیان کرد: بیشترین گزارش تخلف مربوط به درج نکردن قیمت و پس از آن گرانفروشی و قاچاق کالا و ارز بوده است.

طبق اعلام ستاد کشوری تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده ۱۴۴ هزار ریال و مرغ کشتار برای مصرف کننده ۲۰۴ هزار ریال است این در حالی است که قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده در خوزستان تا ۱۸۰ هزار ریال و مرغ کشتار تا ۲۸۰ هزار ریال افزایش داشته است.

آسیب شناسی بازار از سوی تعزیرات حکومتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان با اشاره به اینکه گشت مشترکی با حضور ۲ نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی، از بازار اهواز برگزار شد افزود: در این گشت تلاش شد تا مشکلات بازار در این ایام آسیب شناسی شود و یکی از هدف‌های این گشت بررسی وضعیت مرغ در خوزستان بود.

بیرانوندی بیان کرد: همچنین از مراکز توزیع میوه عید نوروز نیز دیدن شد که بیشتر اصناف در این طرح از میزان یارانه اختصاص یافته گله‌مند بودند که از وزارت صمت درخواست تجدید نظر در میزان یارانه اختصاص یافته میوه عید نوروز به خوزستان را داشتیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار