تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۱۹۵۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پلیس فتا خوزستان نسبت به حمله مجرمان سایبری هشدار داد
 رئیس پلیس فتا خوزستان ضمن توصیه نسبت به بالا بردن امنیت اندروید گوشی‌های تلفن همراه گفت:با این اقدام گوشی تلفن همراه در مقابل افرادی که می‌توانند روی آن جاسوس افزار نصب کنند ایمن می‌شود.

سرهنگ شاهین حسنوند اظهار داشت: بر روی دستگاه گوشی همراه باید یک رمز عبور به صورت پین، الگو یا ویژگی‌های بیومتریک نصب کرد این مسئله اولین راهکار امنیتی است که باید در دستگاه اندروید اعمال شود.

وی با اشاره به زمان خاموش شدن صفحه در صورت غیرفعال بودن ادامه داد : قفل گوشی را نباید بیش از ۱۵ تا ۳۰ ثانیه تنظیم کرد ، با این کار می توان مطمئن ‌شد اگر گوشی جایی بدون توجه و نظارت رها شد هر فرد خرابکاری زمان محدودی برای دسترسی به آن خواهد داشت.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به دانلود برنامه های کاربردی از منابع معتبر خاطر نشان کرد : برنامه­‌های کاربردی نباید از منابع ناشناس دانلود شوند.

سرهنگ حسنوند ادامه داد : پیش از این بارها مشاهده شده که برنامه­‌های کاربردی مخرب زیادی سازوکارهای محافظت بدافزاری در فروشگاه گوگل­‌پلی را دور زده‌اند ؛ بنابراین نمی‌توان کاملاً به پلتفرم رسمی گوگل پلی اعتماد کرد.

وی با بیان اینکه به مجوزهای درخواستی برنامه­‌های کاربردی باید توجه کرد افزود : ممکن است یک برنامه کاربردی از شما درخواست اجازه دسترسی به مکان، لیست شماره­‌ها، مشاهده عکس­‌ها و غیره را داشته باشد لذا همواره مجوزهای دسترسی درخواست شده توسط برنامه­‌های کاربردی را ردیابی کرده و آنها را فعال یا غیرفعال کنید.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به رمزنگاری دستگاه تلفن همراه اظهار داشت:یکی از راه‌های آسان برای محافظت از داده‌ها در برابر دیگران ، استفاده از رمزنگاری است.

برای انجام این کار، قسمت Settings را روی دستگاه اندروید باز کرده و سپس در قسمت Security گزینه‌های رمزنگاری دستگاه قابل مشاهده اند.

 پشتیبان­‌گیری از اطلاعات تلفن همراه

سرهنگ حسنوند پشتیبان گیری از اطلاعات تلفن همراه را راهی برای مقابله با مجرمین عنوان کرد و گفت : اطلاعات گوشی را می­‌توان به صورت دستی به رایانه انتقال داد.

وی آموزش را ایمن‌ترین رویکرد در رابطه با امنیت سایبری دانست و گفت:کاربران باید رفتارهای سایبری مخرب را شناسایی کنند و بدانند که چطور باید از خودشان دفاع کنند و از تازه ترین اخبار سایبری مطلع شوند .

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد : برای هر دستگاه اندروید باید از یک راهکار ضدویروس استفاده کرد ، به عنوان مثال برنامه « Thor Mobile Security » تمام تهدیدهای تلفن همراه را قبل از این که شانس آلوده کردن دستگاه را پیدا کنند حذف می‌کند، این ضدویروس اطمینان می‌دهد که تمام نشانی­ های اینترنتی که باز می‌کنید ایمن هستند «یعنی از باز شدن لینک‌های مربوط به فیشینگ، باج افزار، سرقت اطلاعات لاگین یا سرقت هویت پیشگیری می‌کند» و اگر امن نباشند، بلافاصله مسدود می‌شوند.

سرهنگ حسنوند در خاتمه از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر مورد مشکوک به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  مراجعه کرده و موضوع را در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری ثبت کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار