تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۲۱۹۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آموزش ارز دیجیتال و معرفی مهمترین ارز های دیجیتال

در این قسمت از آموزش ارز های دیجیتال قصد داریم راجع به چندی دیگر از ارزهای دیجیتالی که روزانه از آنها زیاد می شنوید صحبت کنیم و شما را با اطلاعات اساسی و اصولی آن آشنا نماییم، همانطور که می دانید دنیای ارز دیجیتال انقدر گسترده است که هر آنچه راجع به آن اطلاعات داشته باشید باز هم کافی نیست و نیاز به به روز رسانی اطلاعات خود دارید؛ به این منظور می توانید در ادامه با ما همراه باشید و با ارزهای یونی سوآپ، لایت کوین و چین لینک آشنا شوید.

بهتر است برای شروع بدانید که اکثر معاملات رمزنگاری در مبادلات متمرکز مانند Coinbase و Binance انجام شده و مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین این سیستم عامل ها توسط یک مرجع واحدی خاص اداره می شوند که کاربران را مجبور می کنند که وجوه را تحت کنترل خود قرار دهند و برای تسهیل تجارت از سیستم سنتی استفاده کنند.

ارز دیجیتال یونی سواپ UNI

ارز دیجیتال یونی سواپ UNI

Uniswap اما نوع به شدت متفاوتی از مبادله است که کاملاً غیرمتمرکز بوده و درواقع تحت پوشش هیچ ارگان و بانکداری نیست و از نوع نسبتاً جدیدی از مدل تجارت با نام پروتکل نقدینگی خودکار استفاده می کند.

شاید جالب باشد بدانید که پلت فرم Uniswap در سال 2018 در بالای بلاکچین Ethereum، کهدومین پروژه بزرگ ارز رمزنگاری شده جهان است با سرمایه بازار ساخته شده و آن را با تمام توکن ها و زیرساخت های ERC-20 مانند خدمات کیف پول مانند MetaMask و MyEtherWallet سازگار می کند.

 همچنین می توان گفت که Uniswap کاملاً منبع باز بوده و هر کسی می تواند برای ایجاد مبادلات غیرمتمرکز خود، کد مربوطه را کپی کند. حتی به کاربران این امکان را می دهد تا توکن های بورس را به صورت رایگان لیست کنند.

صرافی های متمرکز عادی سود محور هستند و برای لیست سکه های جدید هزینه های بسیار زیادی می گیرند، بنابراین این تفاوت چشمگیر است.

همانطور که میدانید Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که کاربران همیشه کنترل وجوه خود را در مقابل صرافی متمرکز حفظ می کنند و از معامله گران می خواهد کنترل کلیدهای خصوصی خود را کنار بگذارند تا سفارشات در یک پایگاه داده داخلی ثبت شود.

همان طور که آخرین آمار در دسترسمان قرار دارد، Uniswap در حال حاضر چهارمین پلتفرم بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و دارایی های رمزنگاری به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار در پروتکل خود قفل شده است.

Uniswap چگونه کار می کند

Uniswap با دو قرارداد هوشمند اجرا می شود. یک قرارداد "Exchange" و یک قرارداد .Factory اینها برنامه های رایانه ای خودکار هستند که برای انجام عملکردهای خاص در صورت تحقق شرایط خاص طراحی شده اند.

نحوه استفاده از Uniswap

شروع کار با Uniswap نسبتاً ساده است، با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که از قبل راه اندازی کیف پول پشتیبانی شده ERC-20 مانند MetaMask ، WalletConnect، کیف پول Coinbase ، Portis یا Fortmatic را دارید.

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

ارز دیجیتال لایت کوین LTC

از زمان تولد بیت کوین در سال 2009، بسیاری از سکه های دیگر وارد بازار بلاکچین شده اند. هر سکه معتقد است که آنها چیز بهتری ارائه می دهند که معمولاً مربوط به سرعت، هزینه ها یا مقیاس پذیری است.

یکی از این سکه ها Litecoin است که در سال 2011 ایجاد شده است. هدف آن این است که نسخه سبک تری از بیت کوین باشد. آیا می دانید زمان معاملات Litecoin   چهار برابر سریعتر از Bitcoin است؟ و نه تنها همین ، ارزان تر هم هستند!

اگر این راهنما را می خوانید، هنوز باید فکر کنید "Litecoin چیست؟" خوب، من قصد دارم همه آنچه را که باید بدانید به شما بگویم!

Litecoin چگونه شروع شد

Litecoin چارلی لی چیست Litecoin اولین بار در سال 2011 توسط یکی از کارمندان سابق گوگل به نام چارلی لی ایجاد شد. مانند بسیاری دیگر از دوستداران بلاکچین ، چارلی لی معتقد بود که کد بیت کوین نقص زیادی دارد.

  • این نقایص مربوط به موارد زیر است:
  • عدم موفقیت Bitcoin در سرعت بخشیدن به معاملات ؛
  • نحوه استخراج آن؛
  • توانایی آن برای انجام معاملات بیشتر در هر ثانیه - مقیاس پذیری.

مقیاس پذیری: وقتی من از این اصطلاح استفاده می کنم، در مورد تعداد تراکنش هایی که یک بلاکچین می تواند در هر ثانیه پردازش کند صحبت می کنم. هرچه افراد بیشتری از زنجیره بلوکی استفاده می کنند، شبکه می تواند بیش از حد شلوغ شود و سرعت معاملات کاهش یابد! به عنوان مثال ، بیت کوین با حداکثر 7 تراکنش در ثانیه مقیاس پذیر است.

هدف اصلی تبدیل شدن به یک سیستم پرداخت جهانی است. این بدان معناست که افراد می توانند وجوه خود را به صورت محلی یا بین المللی ارسال و دریافت کنند، بدون اینکه نیازی به استفاده از شخص ثالث (مانند بانک) داشته باشند.

ارز دیجیتال چین لینک LINK

ارز دیجیتال چین لینک LINK

چین لینک در حقیقت یک ارز رمزنگاری شده است که با هدف ایجاد انگیزه در یک شبکه جهانی رایانه برای ارائه داده های قابل اعتماد و واقعی در دنیای واقعی به قراردادهای هوشمند ایجاد شده است که در بالای بلاک چین ها قرار دارند.

Chainlink چگونه کار می کند؟

چین لینک برای تسهیل ارتباط بین کاربران خود و منابع داده خارجی، روند اجرای آن را به سه مرحله مشخص تقسیم می کند.

Oracle Selection

در وهله اول کاربران چین لینک توافق نامه ای در سطح سرویس (SLA)تهیه کرده تا مجموعه ای از داده های مورد نظر را مشخص کنند سپس این نرم افزار با استفاده از SLA کاربر را با سخنرانی هایی که می توانند داده ها را ارائه دهند مطابقت می دهد.

نتیجه گیری

با این حال، Chainlink همچنین با سخنرانی هایی که زنجیره بلوکی آن را کار نمی کنند، تعامل می کند و به طور مستقل مسئول جمع آوری داده های دنیای واقعی درخواست شده در قرارداد است.

گره ها از دو جز تشکیل شده اند:

Chainlink Core مسئول خواندن SLA های تازه ثبت شده و مسیریابی تکالیف به Adapter Chainlink است.

Chainlink Adapter  به عنوان پلی بین گره و داده های خارجی عمل می کند. آداپتور می تواند داده ها را بخواند و پردازش کند و آنها را در بلاکچین بنویسد.

حال که راجع به این ارزهای پر آوازه خواندید پیشنهاد میکنیم در اولین فرصت وب سایت آموزشی استاد علیرضا محرابی را دنبال کرده و از ویدئوهای آموزشی ارز دیجیتالی که به صورت رایگان در وب سایت ایشان آپلود شده سهمی ببرید، این فرصت استثنایی را از دست ندهید!

:
:
:
آخرین اخبار