تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۲۱۸۷۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آیا صدور فاکتور اشتباه توسط شرکت کاله سهوی است؟
حدود یک ماه است که برخی از مغازه‌داران اهوازی به مغایرت قیمت محصولات در فاکتور صادر شده توسط شرکت کاله اعتراض دارند اما مدیر شعبه کاله در خوزستان می‌گوید: این خطا انسانی است و به دلیل نوسانات قیمت محصولات در بازار رخ می‌‌دهد.
  محصولات شرکت کاله یکی از برند‌ها پرطرفدار و آشنا برای سفره‌های ایرانی است و در کل کشور نمایندگی فروش دارد.

خوزستان یکی از استان‌هایی است که نمایندگی شرکت کاله در آن نیز فعالیت دارد و محصولات خود را به کل استان ارسال می‌کند.

اما از یک ماه گذشته برخی از مغازه‌داران اهوازی به نحوه صدور فاکتور توسط قسمت فروش این شرکت اعتراض کرده و می‌گویند: فاکتورهایی که شرکت برای فروش محصول خود به ما(مغازه‌داران) صادر می‌کند با نرخی که روی جلد محصول درج شده است مغایرت قیمت دارد.

اما مسوولان شرکت معتقد هستند این خطای انسانی بوده که به دلیل نوسانات قیمت رخ می‌دهد و گاهاً انباردار برای فروش محصولی که با قیمت قدیم خریداری شده است فاکتوری با قیمت جدید صادر می‌کند.

 برای اقلام قدیم با قیمت جدید فاکتور صادر شده  است

آقای درزی  یکی از مغازه‌داران منطقه فاز دو پاداشهر اهواز است که محصولات کاله  را خریداری می‌کند، وی در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، می‌گوید: همیشه بستنی مورد نیاز مغازه را از شرکت بستنی کاله خریداری می‌کنم، اخیراً متوجه شدم قیمتی که روی پاکت بستنی درج شده است هزار تومان است اما قیمت آن را در فاکتور یک هزار و ۵۰۰ درج کرده‌اند که با قیمت مالیات و ارزش افزوده حدوداً یک هزار و ۷۵۰ تومان می‌شود که بنده مجبورم با قیمت 2 هزارتومن به مشتری بفروشم.

وی می‌افزاید: هر بار که این اتفاق رخ داد بنده با راننده‌ای که محصولات سفارشی ما را مغازه می‌آورد بحث کرده‌ام و اختلاف حساب را همان موقع یا حل کردم و یا اقلامی که با قیمت آن‌ها متفاوت از قیمت روی جلد است به انبار شرکت برگشت دادم این در حالی است که اگر متوجه این اشتباه نمی‌شدم با همان قیمت به ما فروخته می‌شد.

این مغازه‌دار بیان می‌کند: ممکن است چند بار این اشتباه تکرار شده باشد و بنده متوجه نشده باشم اگر چه بار اول که متوجه شدم،  به تحویل دهنده بار اطلاع دادم و مشکل حل شد.

درزی عنوان می‌کند: اما هفته بعد بار دیگر این اشتباه رخ داد که توزیع کننده در جواب گفت: شرکت حدود سه ماه انبار گردانی نکرده و در انبار بار زیادی با قیمت قدیم داریم  به همین دلیل فاکتورها با قیمت جدید صادر شده است و این اشتباه رخ داده است.

وی می‌افزاید: هفته سوم که بار دیگر این اشتباه رخ داد دیگر با مسوولان این شرکت در استان تماس نگرفتم و با شرکت کاله در تهران تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم، قطعاً زمانی که سه فاکتور پشت سرهم با قیمت متفاوت برای من صادر شود این اشتباه سهوی نیست.

درزی می‌گوید: پس از سه دفعه اشتباه شرکت کاله در خوزستان راننده بار را مقصر دانست، در حالی که هر بار موضوع را به راننده و توزیع کننده اطلاع دادم، آن‌ها اختلاف قیمت در فاکتور را  در مغازه حل کرده و ما به التفاوت را به من پرداخت کردند، به نظرم  مدیر فروش و مدیر انبار در این خصوص باید توضیح دهند.

درزی عنوان می‌کند: بار دیگر موضوع را به شرکت کاله در تهران اطلاع دادم که در پاسخ گفتند: مسوولان شرکت کاله در اهواز گفته‌اند که مشکل را حل کرده و از  توزیع کنندگان خواسته‌اند بار را درب مغازه ببرند و همانجا اختلافات پیش آمده را حل کنند.

 

 

وی می‌گوید: بحث من چند هزار مغازه‌داری که در استان محصول این شرکت را خریداری می‌کنند و این فاکتورها برای آن‌ها صادر می‌شود.

اشتباهات فاکتور خطای انسانی است

رضا کرمی مدیر شعبه کاله درخوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تایید برخی اشتباهات سهوی که در صدور فاکتورها رخ می‌دهد، اظهار کرد: بدون شک دلیل این اشتباهات عوامل انسانی است و نباید در این خصوص سوتفاهم ایجاد شود.

وی افزود: در برخی فاکتورها اختلاف قیمت داریم و ممکن است فاکتور با همین  اختلاف دست مشتری برسد اما ما آن فاکتور را برگشت می‌دهیم و با قیمت جدید صادر می‌کنیم.

مدیر شعبه کاله در خوزستان با بیان اینکه ممکن است روزانه دو هزار فاکتور صادرکنیم، گفت: اختلاف قیمت در فاکتورها به این دلیل است که محصولی که از کارخانه برای ما  ارسال می‌شود ممکن است بعد از دو هفته قیمت آن تغییر کند.

کرمی افزود: با توجه به اینکه  انبار دار محصول قدیم را با قیمت جدید فاکتور می‌کند این اشتباهات به وجود می‌آید.

وی با تاکید بر اینکه فقط پنج درصد از صدور فاکتورها با اشتباه اختلاف قیمت صادر می‌شود، بیان کرد: کل شرکت‌ها این مشکلات را دارند و دلیل عمده آن نوسانات قیمت محصول است که در فاصله‌های زمانی کوتاه تغییر می‌کند.

کرمی عنوان کرد: اگر چه این اشتباهات در صدور فاکتور به وجود آمد اما حدود دو هفته است که هیچ اختلاف قیمتی در بازار نداشتیم.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار