تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۱۸۷۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به دفع بهداشتی زباله در خوزستان
 استاندار خوزستان از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دفع بهداشتی زباله در خوزستان خبر داد.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در جلسه مدیریت پسماند که امروز (۱۸ اسفندماه) برگزار شد، با تاکید بر لزوم شناسایی راه‌های دفع پسماند، اظهار کرد: هزینه‌های دفع زباله مناطق روستایی شاید از عهده استان بربیاید اما تامین هزینه این کار در شهرهایی مانند اهواز و آبادان از عهده استان خوزستان خارج است بنابراین برای حل معضل دفع پسماند باید در اسرع وقت جلسه‌ای در سطح ملی داشته باشیم تا راهکارهای این معضل شناسایی شود.

 وی افزود: اگر قرار است زباله‌ها در منطقه‌ای خارج از شهر دفن شود باید مشوق‌هایی برای عمران و آبادانی آن منطقه نیز در نظر گرفته شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: باید جلسه‌ای در سطح ملی تشکیل شود و با بهره‌گیری از تجارب شهرهای موفق، تصمیم‌گیری دقیقی در خصوص مشوق‌ها اتخاذ شود تا رضایتمندی اهالی منطقه‌های در معرض عملیات دفن زباله جلب شود.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: در خصوص تبدیل ضایعات و سیستم بازیافت نیز امیدواریم بعد از رفع تحریم‌ها اقداماتی انجام شود اما فعلا دفع بهداشتی پسماند در اولویت است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دفع بهداشتی زباله در خوزستان اختصاص یافته است. از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و صنایع مختلف واقع در منطقه و از منابع استانی و ملی نیز اعتباری به این امر اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار