تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۱۸۷۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مصوبه حضور ۱۰ درصدی کارکنان ادارات در خوزستان رعایت نمی شود
 رییس خانه مشارکت مردم در سلامت خوزستان گفت: مصوبه ستاد کرونای استان در خصوص دورکاری کارکنان و حضور تنها ۱۰ درصد نیروها در ادارات غیرضروری استان اجرایی نشده و این پروتکل در اغلب ادارات رعایت نمی شود.  

سیروس داوودی اظهار داشت: در هشت روز گذشته حدود ۲۰۰ بازرسی از ادارات استان داشتیم که متاسفانه ۲۵ اداره غیرضروری، با بیش از۱۰ درصد نیرو به فعالیتشان ادامه می دهند مدیران این ادارات با توجیه قرار گرفتن در روزهای پایانی سال یا نداشتن مجوز از مرکز برای حضور ۱۰ درصدی کارکنان، این مصوبه را اجرایی نکرده اند. 

وی افزود: حتی اگر این مصوبه در استان اجرایی شود نمی توان جلوی مراجعات زیاد مردم را گرفت. قطعا وقتی تعداد کارکنان کم شود، بار زیاد مراجعات باعث ازدحام جمعیت در ادارات می شود که این خود خطر را بیشتر می کند.

رییس خانه مشارکت مردم در سلامت خوزستان گفت: طبق مصوبه ستاد استانی کرونا، به آن دسته از اداراتی که این مصوبه را رعایت نکنند ابتدا تذکر سپس اخطار داده می شود و در مرحله بعد به هیات تخلفات اداری معرفی می شوند. مصوبات ستاد کرونا حکم قانون را دارد اما هنوز برای برخی ادارات این موضوع جا نیافتاده و برای اجرای آنها مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه وزارتخانه ها از زیرمجموعه خود انتظاراتی دارند، مدیران استان واهمه ارزیابی عملکرد پایان سال خود را دارند به همین دلیل نیروهای خود را پای کار می آورند.

داوودی عنوان کرد: ادارات غیر ضروری که مراجعه کننده ای ندارند نیاز به فعالیت با تمام نیروها ندارند لذا باید این مصوبه را رعایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۸۰ بازرس در حوزه سازمان های مردم نهاد استان کار نظارت و بازرسی ادارات را انجام می دهند که هیچگونه وابستگی به استانداری ندارند و تاکنون چند تن از آنها هم به کرونا مبتلا شدند.

رییس خانه مشارکت مردم در سلامت خوزستان گفت: از ابتدا شیوع کرونا هفت هزار بازرسی از ادارات، ارگان ها و شرکت ها داشتیم که با هزینه و امکانات خودجوش و مردم نهاد انجام شده است.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار