تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۱۸۷۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۷۹ مرکز مثبت زندگی در خوزستان به بهره برداری رسید
  ۱۷۹ مرکزمثبت زندگی بهزیستی خوزستان روزدوشنبه به صورت ویدئوکنفرانس با حضوررییس جمهوری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور ، همزمان با سراسر کشوربه بهره برداری رسید.

 مدیرکل بهزیستی استان خوزستان درآیین بهره برداری ازاین مراکز که به صورت نمادین در مرکز منطقه بهارستان اهواز برگزارشد، با اشاره به هدف تسهیل دسترسی گروه‏ های هدف به خدمات سازمان بهزیستی بیان کرد : از ۲ هزار۴۰۰مرکز مثبت زندگی که به صورت همزمان درسراسر کشور افتتاح شدند ۱۷۹ مرکز با ۵۷ میلیارد و ۵۱۴ میلیون ریال راه اندازی شد.

غلامرضا صدیق راد افزود: این مراکزبر اساس موقعیت جغرافیایی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت آن ها به ازای حداکثر هر۴۵۰خانواده(یا حداقل هر ۱۵۰ خانوار ) یک مرکز آماده شده و پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده تا دراین مراکز مورد پایش قرار گیرند وخدمات بگیرند.

وی ادامه داد: این مراکزطبق مجوزهای داده شده سازمان به بخش خصوصی اداره می شوند و ۵۶۰ نفر از افراد تحصیل کرده دررشته های علوم اجتماعی ،روانشناسی و مددکاری با مدرک حداقل لیسانس در این مراکز مشغول به کار خواهند شد.

صدیق راد با اشاره به این که در قبال هر۱۵۰پرونده یک مددکار در این مراکز خدمت رسانی می کند بیان کرد: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقش مهمی در زیست بهتر جامعه هدف و مردمی که نیاز به خدمات اجتماعی دارند ایفا می کند.

وی افزود: خدمات ۲۲ گانه مراکز مثبت زندگی شامل موضوعات تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، آموزش‌ مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ،غربالگری شنوایی ،نابینایی، تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، اختلالات ژنتیک و اوتیسم و ده ها فعالیت دیگر بهزیستی است که در قالب این مراکز به خانواده‌های تحت پوشش و جامعه هدف ارایه خواهد شد .

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان با بیان این که انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی و به سود جامعه هدف است گفت: در حال حاضر ۶۸هزار پرونده به این مراکزارسال شده  که تا حدود ۸۰هزار پرونده را می توان به این مراکز واگذارکرد.

وی پراکندگی مراکز مثبت زندگی در شهرهای استان خوزستان در هویزه ،هندیجان ،هفتکل ،لالی ،حمیدیه ،باوی وآغاجاری هرکدام ۲ مرکز ،گتوند،رامشیر،اندیکا وامیدیه سه مرکز،مسجد سلیمان پنج مرکز، کارون ،دشت آزادگان ،بهبهان ، باغملک و اندیمشک ۶ مرکز،شوشتر هفت،شوش هشت ،بندر ماهشهر چهار،شادگان ۱۰، رامهرمز۹،دزفول و ایذه ۱۲،خرمشهر ۱۱،آبادان ۱۸و شهر اهواز۳۰مرکز اعلام کرد.

 بهزیستی خوزستان ۸۶هزار و ۸۰۲ معلول را در استان تحت پوشش خدمات حمایتی خود دارد که  از این تعداد ۳۱هزار و ۱۰۷ نفر معلولین جسمی حرکتی بیشترین آمار را دارند و بعد از این گروه ، معلولین ذهنی ( ۲۲هزار و۵۵۴ نفر) ، معلولین شنوایی( ۹ هزار و  ۸۴۲ نفر) و معلولین بینایی( ۹هزار و ۳۴۷ نفر) هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار