تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۲۱۸۷۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنجال‌های اخیر در پتروشیمی بندر امام/ از فوت کارگران تا قطع کارانه معترضان
 اخیرا انتشار اخباری از فوت کارگران پتروشیمی بندر امام و عمل نکردن مدیر عامل این شرکت به شیوه نامه‌های بهداشتی اعتراض کارگران را در پی داشته است.

  اخیرا عمل نکردن مدیر عامل پتروشیمی بندر امام به مصوبات ستاد مدیریت کرونای استان خوزستان باعث انتشار اخبار ضد و نقیضی از فوت کارگران بر اثر ابتلا به کرونا، تجمع کارگران و قطع کارانه معترضان به این تصمیمات شده است.

طی روز‌های گذشته و با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا جهش یافته انگلیسی در خوزستان، ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفته تا محدودیت‌هایی برای ورود و خروج خودرو‌ها از مبادی استان اعمال نماید و همچنین فعالیت کارکنان شرکت‌ها و ادارات دولتی و غیر دولتی ۳۰ تا ۵۰ کاهش یابد در حالی که این محدودیت‌ها به گفته کارگران در پتروشیمی بندر امام اعمال نمی‌شود.

علی رغم ابلاغ این محدودیت‌ها از سوی مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام، اما کارگران پتروشیمی بندر امام خمینی ادعا دارند که شیوه نامه‌ها در این محل به درستی اجرا نمی‌شود و تاکنون باعث شده چند تن به دلیل «ابتلا به کرونا» جان خود را از دست بدهند.

در تاریخ ۲۸ بهمن ماه نیز پتروشیمی بندر امام شاهد تجمع اعتراضی کارگران دست از کار کشیده بود که می‌گفتند؛ حمیدرضا رستمی مدیر عامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در اقدامی «سلیقه ای» تصمیم گرفته تا با وجود شرایط قرمز کرونا، محدودیت‌ها در این شرکت اجرایی نشوند که تاکنون مرگ ۲ تن را به دلیل ابتلا به کرونا در پی داشته است.

اما شرکت پتروشیمی بندر امام بعدا در اطلاعیه‌ای گفت: خبر فوت ۲ تن از کارکنان این شرکت دروغ پراکنی از سوی رسانه‌ای فاقد پروانه انتشار و مجوز است.

پس از آن نیز در ۱۲ اسفند ماه، خبر «فوت سومین کارگر بر اثر ابتلا به کرونا» در پتروشیمی بندر امام منتشر شد، که هیچ رسانه رسمی آن را تایید نکرد و روابط عمومی این شرکت نیز با تکذیب آن، منبع خبری را «معلوم حال» دانست که بدون داشتن سند، اقدام به انتشار «اخبار کذب» کرده و باعث تشویش در کارکنان شده است. در ادامه این تکذیبیه نیز از اقدامات بهداشتی پتروشیمی بندر امام دفاع شد.
درخواست کارگران پتروشیمی بندر امام چیست؟

یک کارگر پتروشیمی بندر امام که نخواست اسمی از او برده شود، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با وجود اینکه هفته پیش محدودیت‌های کرونایی برای حضور کارگران از سوی مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ابلاغ شده، اما مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی منطقه از جمله بندر امام، حاضر به اجرای محدودیت نیستند که ظرف مدت کوتاهی شاهد جانباختن همکاران هستیم و همین مسئله تجمعات اعتراضی کارکنان را در پی داشته که خواستار اعمال مصوبات ستاد مبارزه با کرونا هستند.

حالا و پس از این جنجال‌های خبری و اعتراضات کارگری و تکذیب فوت کارگران، اخباری مبنی بر «قطع کارانه کارکنان معترض به دستور مدیر عامل» منتشر شده است.

به منظور بررسی بیشتر مسئله با مسئولان پتروشیمی بندر امام تماس گرفته شد، اما علی رغم تلاش‌های ما حاضر به پاسخگویی نشدند که امید است با توجه به شرایط قرمز کرونا در استان خوزستان و همچنین وضعیت معیشتی سخت مردم در اوج تحریم ها، مدیر عامل این شرکت در تصمیم گیری‌های خود تجدید نظر کند.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار