تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۲۱۸۷۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پهلوگیری و تخلیه ۲۴۱ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر امام
 مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: ۲۴۱ فروند کشتی حامل ۱۴ میلیون تن کالای اساسی از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در بندر امام تخلیه شده است.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان  گفت:به دنبال ورود ۲۴۱ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی به مجتمع بندری امام خمینی (ره) از ابتدای امسال تا نیمه اسفندماه، نزدیک به ۱۴ میلیون تن کالای اساسی در این این مجتمع بزرگ بندری تخلیه شده است.

او با بیان اینکه روند پهلوگیری ایمن و تخلیه کشتی‌های حامل کالای اساسی با حداکثر توان با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و پرقدرت در این مجتمع بزرگ بندری ادامه دارد، افزود: افزایش ۳۰ درصدی سهم حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری نسبت به مدت مشابه پارسال که به دلیل هم‌افزایی راه‌آهن و سازمان بنادر و دریانوردی و ایجاد زیرساخت‌های لازم حاصل شده است.

دریس با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۳۶۷ هزار تن انواع کالای اساسی از ایستگاه‌ها و پایانه‌های ریلی بندرامام خمینی (ره) بارگیری و از طریق راه‌آهن سراسری به دیگر نقاط کشور حمل شده است، اظهار داشت: گندم، ذرت، جو، دانه روغنی، کنجاله سویا، شکر، برنج و روغن خوراکی از جمله کالا‌های اساسی هستند که از طریق ناوگان جاده‌ای و ریلی به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۳ میلیون و ۷۶۵ هزار تن انواع کالای اساسی از انبار‌های این مجتمع بندری حمل و توزیع شده است، میزان کالا‌های اساسی موجود در مجتمع بندری امام خمینی (ره) را بالغ بر ۲ میلیون و ۸۶۷ هزار تن اعلام کرد که به تدریج پس از پشت سرگذاشتن تشریفات قانونی ترخیص و در بازار‌های مصرف توزیع خواهد شد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار