تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۱۸۷۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس علوم پزشکی بهبهان:
بیمارستان‌های خوزستان نمی‌توانند پذیرای خیل عظیم مبتلایان باشند
 رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان گفت: عمده مبتلایان به کرونا به تخت‌های ICU نیاز دارند اما باید توجه شود که ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU محدود است و مردم باید مراقبت کنند که تا حد امکان مبتلا نشوند زیرا بیمارستان‌های خوزستان نمی‌توانند پذیرای خیل عظیمی از مبتلایان باشند.

دکتر قدرت‌اله شاکری‌نژاد  اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و در ایام ماه رجب نیز قرار داریم، تعداد عروسی‌ها، دید و بازدیدها و حضور مردم در بازارها افزایش پیدا کرده است که این عوامل، موجب افزایش چرخش ویروس در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به وجود ویروس جهش یافته در خوزستان و همچنین تایید یک مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در بهبهان، افزود: انتظار می‌رود مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در تجمعات بپرهیزند تا این بحران و خیز جدید بیماری را سپری کنیم.

شاکری‌نژاد گفت: عمده مبتلایان به کرونا به تخت‌های ICU  نیاز دارند اما باید توجه شود که ظرفیت بیمارستان‌ها و تخت‌های ICU محدود است و مردم باید مراقبت کنند که تا حد امکان مبتلا نشوند زیرا بیمارستان‌های خوزستان نمی‌توانند پذیرای خیل عظیمی از مبتلایان باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی بهبهان افزود: در پی افزایش بیماران بستری، علاوه بر بیمارستان شهیدزاده، بیمارستان تامین اجتماعی نیز در بهبهان وارد چرخه پذیرش بیماران کرونا شده است.

وی گفت: بیماریابی در بهبهان حدود چهار برابر شده است و در نتیجه، موارد شناسایی‌شده ۳۰ درصد افزایش یافته‌اند. در حال حاضر در بهبهان روزانه حدود ۸۰۰ تست انجام می‌شود که حدود ۱۳.۳ درصد تست‌ها مثبت است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار