تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۱۸۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آغاز عملیات اجرایی طرح توزیع و کاشت ۴۵۰۰ نهال مثمر نخل در خرمشهر
آغاز عملیات اجرایی طرح توزیع و کاشت ۴۵۰۰ نهال مثمر نخل در خرمشهر

 با حضور نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز عملیات اجرایی طرح توزیع و کاشت چهار هزار و ۵۰۰ نهال مثمر نخل در خرمشهر آغاز شد.

  ظهر امروز یکشنبه و در آئین رسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد نبی موسوی فرد نماینده ولی‌فقیه در خوزستان همچنین سردار سرتیپ دوم پاسدار نعمت‌الله باقری جانشین فرماندهی سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) استان خوزستان، فرایند توزیع و کاشت چهار هزار و ۵۰۰ نهال مثمر نخل بومی استعمران در نقاط هدف محرومیت‌زدایی نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر آغاز شد.

در این طرح که در قالب «پویش ملی درخت یاری» و با حمایت بنیاد علوی بازوی محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در خرمشهر عملیاتی شده است، چهار هزار و ۵۰۰ نهال مثمر و بومی استعمران میان کشاورزان نیازمند و در نقاط محروم هدف از پیش شناسایی شده توسط کارشناسان نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر توزیع و کاشت شد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰۰ نهال مثمر نخل نیز با هدف حمایت از کارگران سازمان فضای سبز شهرداری خرمشهر و همچنین زیباسازی منظر شهری از طریق جایگزینی نهال مثمر و بومی با بافت فضای سبز موجود از سوی نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان خرمشهر در اختیار شهرداری خرمشهر قرار گرفت.

امام جمعه خرمشهر، شهردار خرمشهر، دبیر شورای مدیران بنیاد مستضعفان خوزستان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر و همچنین جمعی دیگر فرماندهان بسیج شهرستان خرمشهر و مقامات محلی در این مراسم حضور داشتند.

شهرستان خرمشهر از دیرباز به دیار آب و نخل معروف است که در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله نخلستان‌های انبوه این شهرستان دچار آسیب‌های جدی شدند و همین امر سبب شد تا «نخل‌های بی‌سر» و «نخل‌های سوخته» به نمادهای برجسته مقاومت مردمی در برابر دشمنان متجاوز در جنگ تحمیلی ۸ ساله تبدیل شود.

نهاد پیشرفت و آبادانی خرمشهر با اجرای طرح تأمین، توزیع و کاشت چهار هزار و ۵۰۰ نهال مثمر بومی تلاش دارد که با پیوستن به «پویش ملی درخت یاری» علاوه بر التیام بخشی از آَسیب‌های جنگ تحمیلی و پساجنگ تحمیلی به کشاورزان بومی، در فرهنگ‌سازی کاشت نهال مثمر و بومی در این شهرستان پیش‌قدم باشد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار