تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۲۱۸۶۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آشنایی با دریاچه های مشهور در کانادا

برای خیلی از علاقه‌مندان به ماجراجویی و سیاحت، کانادا کشوری است که برای طبیعت فوق‌العاده زیبایش و البته فعالیت‌های بیرونی بی‌شمار مشهور است. این کشور بیشترین تعداد دریاچه آب شیرین در جهان را دارد؛ گفته می‌شود در این کشور بیشتر از 2 میلیون دریاچه وجود دارد. حدود 32 هزار تا از این دریاچه‌ها بزرگتر از 3 کیلومتر مربع مساحت دارند. در واقع بیشتر از 9 درصد سطح این کشور را منابع آب شیرین تشکیل داده‌اند. در میان این همه دریاچه می‌خواهیم برخی از جذاب‌ترین و تماشایی‌ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

دریاچه لوئیس در پارک ملی بنف در استان آلبرتا

می‌توان گفت شما هیچ بهره‌ای از طبیعت زیبای کانادا نبرده‌اید، اگر در سفرتان از دریاچه لوئیس در پارک ملی بنف دیدن نکنید. این دریاچه قطبی، کوچک اما فوق‌العاده زیبا است؛ منظره آب‌های زمردین و تصویر کوهستان‌های اطراف که بر روی آب‌های دریاچه انعکاس پیدا می‌کنند، شما را مبهوت خودشان خواهند کرد. دریاچه لوئیس یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های پارک ملی بنف است، نه تنها برای منظره خارق‌العاده‌اش بلکه برای فعالیت‌های تفریحی فراوانی که به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در محدوده این دریاچه کوهنوردی، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری و ماهیگیری کنید.

دریاچه گالیباردی در پارک ملی گالیباردی در استان بریتیش کلمبیا

این دریاچه کوهستانی با آب‌های فیروزه‌ایش در پارک ملی گالیباردی و در ارتفاع 1484 متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. این دریاچه 990 هکتار مساحت دارد و تنها با یک پیاده‌روی 9 کیلومتری در مناطق کوهستانی قابل دسترس است. در زمستان در این منطقه علاوه بر لذت بردن از زیبایی کم‌نظیر دریاچه شما می‌توانید از اسکی و اسنوبرد سواری هم لذت ببرید. در باقی ایام سال هم به طبیعت‌گردی بروید و از طبیعت خاص این منطقه، آبشارها و گیاهان سرسبز دیدن کنید.

دریاچه مورین در پارک ملی بنف در استان آلبرتا

شاید دریاچه لوئیس توجهات زیادی را از آن خود کند اما دریاچه مورین در پارک ملی بنف هیچ کم و کسری از دریاچه همسایه‌اش ندارد. این دریاچه تماشایی که با آب‌های یخچال‌های قطبی تغذیه می‌شود، در دره 10 قله و در ارتفاع 1880 متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. شاید عکس‌های این دریاچه را زیاد دیده باشید اما به شما اطمینان می‌دهیم هیچ کدام نمی‌توانند بازگوی زیبایی واقعی این دریاچه باشند، جایی که باید خودتان به شخصه در تور کانادا از آن دیدن کنید. چندین مسیر کوهنوردی در اطراف دریاچه وجود دارند که منظره‌های بی‌نظیری از دریاچه و محیط اطراف را به شما ارائه می‌دهند.

دریاچه زمرد سبز در پارک ملی یوهو در استان بریتیش کلمبیا

دریاچه زمرد سبز بزرگترین دریاچه در میان 61 دریاچه‌ای است که در پارک ملی یوهو وجود دارند. رنگ زمردین و زیبای این دریاچه با منظره کوهستان در اطراف ترکیب شده و یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی در تمام کانادا را خلق کرده است. این دریاچه یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های پارک ملی یوهو است و فعالیت‌های تفریحی فراوانی مانند کانو سواری، کوهنوردی و اسکی پیاده را به علاقه‌مندان به طبیعت ارائه می‌دهد. با این که در منطقه‌ای دورافتاده قرار گرفته، با این حال دسترسی به آن با اتومبیل بسیار راحت است. از نوامبر تا ژوئن دریاچه یخ می‌زند؛ شگفت‌انگیزترین زمان برای دیدن این دریاچه در ماه جولای است، زمانی که برف‌های کوهستان‌های اطراف آب شده و به داخل دریاچه می‌ریزند و این رنگ شگفت‌انگیز را به آب‌های آن می‌دهند.

دریاچه خال‌خال در استان بریتیش کلمبیا

دریاچه خال‌خالی یک پدیده طبیعی شگفت‌انگیز است؛ تابستان‌ها با بخار شدن بخشی از آب دریاچه لکه‌هایی از مواد معدنی در جای جای دریاچه بیرون می‌آیند، به همین خاطر تابستان تنها زمان برای بازدید از این پدیده اعجاب‌آور طبیعی است. این دریاچه نزدیک شهر اوسویوس قرار گرفته و به راحتی از طریق اتوبان شماره 3 قابل دسترسی است. برای حفاظت از دریاچه، اطراف آن حصارکشی شده اما شما از پشت این حصارها هم می‌توانید عکس‌های دیدنی را بگیرید.

دریاچه آبراهام در استان آلبرتا

دریاچه آبراهام دریاچه‌ای مصنوعی است که در سال 1972 و بعد از ساخته شدن سد بیگ‌هورن به وجود آمد. این دریاچه در دامنه‌های کوه‌های راکی و در ارتفاع 1340 متری بالاتر از سطح دریا قرار دارد. شاید از نظر وسعت بزرگ نباشد، اما با رنگ آبی خارق‌العاده‌اش یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در تمام کانادا به حساب می‌آید. یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این دریاچه زمستان است، زمانی که حباب‌های یخی در زیر سطح یخ زده دریاچه شکل می‌گیرند. این پدیده عجیب طبیعی ناشی از پوسیده شدن گیاهان موجود در داخل دریاچه است. گاز متان از این گیاهان آزاد می‌شود؛ گازها به این خاطر که فضایی برای آزاد شدن ندارند، اشکال جالب توجهی را در زیر سطح یخ ایجاد می‌کنند.

دریاچه سوپریور در انتاریو

دریاچه سوپریور دریاچه‌ای است که در تور کانادا باید از آن دیدن کنید، چرا که این دریاچه بزرگترین دریاچه آب شیرین در تمام دنیا است. در واقع این دریاچه حتی پهناورتر از برخی از کشورهای جهان است. دریاچه سوپریور در مرز کانادا و آمریکا قرار دارد، با این وجود اصلی‌ترین جاذبه‌هایش در طرف کانادایی قرار گرفته‌اند که همان پارک استانی دریاچه سوپریور است. این پارک در بخش ساحل شمال شرقی دریاچه قرار گرفته و منزلگاه سنگ‌نگاره آگاوا، 11 مسیر طبیعت‌گردی و 3 زمین چادر زدن است.

:
:
:
آخرین اخبار