تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۱۸۶۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب
ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب

امروزه واسطه‌های فراوانی برای نمایش یک تبلیغ میدانی وجود دارند که از جمله محبوب و پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به استفاده از نمایشگرهای دیجیتالی اشاره کرد. در همین رابطه استفاده از این محصولات مزایای زیادی دارد که از مهمترینشان می‌توان به ارائه تصاویری باکیفیت در تعدادی نامحدود، با قابلیت تغییر و تنظیم مفاهیم و همچنین وجود ظاهری پرطمطراق و شیک اشاره کرد .

این در حالیست که محدودیت‌های مالی، عدم امکان استفاده از برخی از آن‌ها در فضای باز، فقدان فضای مورد نیاز و مطلوب در محل مورد نظر، عدم رفع نیاز با استفاده از یک نمایشگر یا عدم تمایل کارفرما به استفاده از آن‌ها به کارگیری این روش به حاشیه رفته و لزوم استفاده از روشی جایگزین خودنمایی می‌کند.

استفاده از بنرها در حوزه تبلیغات

با توجه به این توضیحات، استفاده از بنرها راهکاریست که از یک سو به دلیل تحت تأثیر قرار دادن حس بینایی مخاطب خود ویژگی‌های اسکرین دیجیتالی را داشته و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا یا قیمت کمتر خود نسبت به موارد مذکور بخشی از کمی و کاستی‌هاتی آن را پوش می‌دهد؛ به همین دلیل می‌توان از این محصولات به عنوان جانشینانی با حداکثر بازدهی و حداقل هزینه اشاره کرد .

اگرچه می‌توان بنر یا بیلبوردهای تبلیغاتی را واسطه‌های سودمندی برای معرفی خدمات یا محصولات یک مجموعه، انتقال اطلاعات یا بیان یک مفهوم دانست، اما حقیقت این است که این محصولات بدون داشتن خصوصیاتی که به آن‌ها اشاره می‌شود به هیچ عنوان جذاب و چشم‌نواز نبوده، در نتیجه بازدهی قابل توجهی نیز نخواهند داشت؛ لذا قصد داریم تا ادامه با بررسی ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب گامی در جهت شناسایی این محصولات و تفکیک نمونه‌های مرغوب و کاربردی آن‌ها از مواردی بی‌کیفیت برداریم!

ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب

بنرها را می‌توان از دو منظر کلی مورد بررسی قرار داد:

1. طراحی و محتوای

2. چاپ بنر

در همین رابطه محصولی ایده‌آل به نظر می‌رسد که هر دو مورد فوق را به صورت توأمان داشته باشد.

ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب

محتوای بنر

در گام اول طراحی یک بنر، شناخت مخاطب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است! پر واضح است که وقتی قصد طراحی تابلویی برای یک مهد کودک را داشته، قصد معرفی یک محصول خوراکی را به نوجوانان داریم یا در پی تولید بنری با محتوای حماسی و ملی به بزرگسالان هستیم، جامعه هدف ما یکسان نبوده و علاوه بر اینکه باید به روحیات، سلیقه و مطالبات آنان توجه کنیم، باید در بدو کار نیز به این نکته توجه داشته باشیم که در پی ارائه چه چیزی بوده و به کجا می‌خواهیم برسیم!

پس از اینکه دریافتیم در پی ارائه چه چیزی و به چه طریقی هستیم، تعیین ابعاد بنر راه ما را به سوی طراحی این اثر هموار می‌کند. بدیهیست که تنوع در این متغیرها یکی از نقاط قوت و برتری چاپ بنر نسبت به دیگر روش‌های تبلیغی در محیط است.

در حوزه چاپ فلکس یا بنر، محتوا را می‌توان مجموعه عناصر قابل دیدنی که به واسطه رنگ‌ها بر روی زمینه‌ای خام نقش می‌بندند معرفی کرد. در همین رابطه انتخاب رنگ‌های مناسب که هم به محصول مورد نظر یا رنگ سازمانی مربوط بوده، هم با یکدیگر هارمونی داشته و هم در نور شب و روز به خوبی دیده شوند از اهمیت فراوانی برخوردار است.

با گذر از ترکیب‌بندی یا کمپوزیسیون، طراحی و جایگذاری اِلِمان‌های گرافیکی از قبیل تصاویر، طرح و فونت‌های مختلف، مفهوم هریک از آن‌ها نیز می‌تواند در ارزیابی این محصولات نقش بسزایی را ایفا کنند. از انتخاب کلمات گرفته تا میزان سادگی و پیچیدگی یک جمله، همه و همه در کیفیت این اثر تأثیرگذارند .

در ادامه معرفی ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب گفتنیست که رعایت اصل سادگی، رعایت هماهنگی بین عناصر و خلاقیت در طراحی با کمک تکنیک‌های ترکیبی (مانند کلاژ یا نورپردازی‌های تخصصی) نیز در به وجود آمدن بنری ایده‌آل تأثیر بسزایی دارند.

چاپ بنر

همانطور که تا بدین‌جا دیدیم، هرآنچه که ساختار یک بنر را تشکیل می‌دهد در یک دسته و یک کفه ترازو قرار گرفته و نوع چاپ آن نیز در دسته و کفه‌ای دیگر! زمانی که شما بهترین طرح ممکن را نیز در دست داشته باشید، چنانچه با پرینتری دارای ساختار استاندارد، با رنگ‌هایی مرغوب، روی زمینه‌ای از جنس یا با گرماژ مناسب و تحت نظارت اپراتوری مجرب و مسلط، آن را به چاپ نرسانید می‌توان گفت که اهداف توضیحات فوق به حقیقت نپیوسته است .

در همین رابطه یافتن مرکزی با سابقه مشخص (دارای زیرساخت‌های لازم از قبیل پرینترهای لارج فرمت، دارای فعالیت شبانه روزی، تنوع در ارائه محصولات یا خدمات، دارای مهارت لازم برای انجام این کار و ...) یکی از پیشنیازها و ویژگی ‌های یک بنر تبلیغاتی خوب می‌باشد، خصوصیاتی که می‌توان آن‌ها را در مجموعه چاپ بلوط یافت!

:
:
:
آخرین اخبار