تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۲۱۸۵۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مرکز نمونه‌گیری تست کرونادر بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز مستقر شد
 مرکز نمونه گیری بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز در راستای مدیریت بیماری کرونا، امروز شنبه با هماهنگی مرکز بهداشت شرق اهواز راه اندازی شد. 

 امرالله مردانی رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در حاشیه راه اندازی این مرکز  اظهار داشت: به دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و در جهت افزایش تعداد تست گیری در اهواز، مرکز نمونه گیری و تست سریع توسط واحد پیشگیری مرکز بهداشت شرق اهواز در بیمارستان امام (ره) راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این مرکز جهت نمونه گیری از همراهان بیماران راه اندازی شده است افزود: هر چه آمار نمونه گیری و تست در اهواز افزایش پیدا کند امکان بیماریابی بهتر خواهد بود و از این طریق می توانیم با کنترل تعداد ورودی بیماران جدید ،خدمات بهتری در اختیار بیماران کرونایی موجود ارائه دهیم.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را برای مدیریت کردن این بیماری انجام می دهیم گفت: البته انتظار داریم که در این مسیر مردم با پرسنل بهداشت و درمان همکاری کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پنج مرکز منتخب بهداشتی در منطقه شرق اهواز دایر هستند که به صورت رایگان کار نمونه گیری را انجام می دهند افزود: در شرایط پیک بیماری، هرگونه علائمی در فرد مثل تب، بدن درد، سرماخوردگی و گلودرد نشان دهنده ابتلا به کرونا است مگر خلاف آن از طریق انجام تست ، ثابت شود.

مردانی با اشاره به انجام بیش از سه هزار تست در منطقه شرق اهواز گفت: هر چه تعداد تست های خود را افزایش دهیم بیماریابی بهتری خواهیم داشت لذا مردم نباید از تست دادن ترس داشته باشند. 

در حال حاضر ۱۱ شهرستان استان در وضعیت قرمز شیوع کرونا بوده و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار