تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۲۱۸۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر یک شرکت پخش خرما در اهواز به ۲سال حبس محکوم شد
 مدیر کل استاندارد وتحقیقات صنعتی خوزستان گفت: حکم ۲ سال حبس برای مسئول یک شرکت پخش خرمای فاقد کیفیت و نشان استاندارد در اهواز صادر شد.

  رضا قیصی‌پور بیان کرد:  استفاده از کالای با کیفیت یکی از حقوق طبیعی هر فردی در جامعه است؛ به عبارت دیگر تمام عوامل موثر در تولید کالای مورد نیاز مردم ملزم به رعایت قوانینی هستند که قانونگذار در آن مورد وضع کرده است.

مدیرکل استاندارد وتحقیقات صنعتی خوزستان گفت: طبق قانون، کارشناسان سازمان ملی استاندارد ایران مجازند به دستور سازمان به محل های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

وی افزود: طی بازرسی های بعمل آمده از مراکز پخش انواع خرما در شهرستان اهواز، یک فروشگاه که اقدام به عرضه عمده انواع خرمای فاقد نشان و کیفیت مطلوب استاندارد می کرد شناسایی وضمن توقیف محصولات فاقد استاندارد، مسوولان شرکت به مرجع قضایی معرفی شدند.

 قیصی پور در ادامه افزود: پس از طی مراحل قانونی از سوی دایره حقوقی این اداره کل، دادگاه مدیر شرکت وی را به ۲ سال حبس تعلیقی (با رعایت حقوق مکتسبه و حق اعتراض) محکوم کرد. همچنین علیه واحد تولیدی این محصول نیز پرونده کیفری بصورت جداگانه تشکیل و دردست رسیدگی است.

شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه کالای فاقد نشان استاندارد و یا با کیفیت پایین تر از حد استاندارد مراتب را با تلفن ۱۵۱۷ و یا پایگاه اطلاع رسانی isiri.org در سامانه رسیدگی به شکایات مردمی اداره کل استاندارد خوزستان در میان بگذارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار