تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۱۸۵۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شناسایی ۳۵۰ هزار هکتار نقطه بحرانی ریزگرد در خوزستان
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: با همکاری اداره محیط زیست و منابع طبیعی ۳۵۰ هزار هکتار  نقطه بحرانی و فوق بحرانی ریزگرد در استان شناسایی شد.

 سردار شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در آیین روز درختکاری گفت: در سال ۱۳۹۵ بحث ریز گرد‌ها  به بحران تبدیل شد و هر هفته شاهد ریزگرد‌ها در سطح استان  و  شدت خاکی که از نقاط مختلف راهی  اهواز می‌شد، بودیم.

او در ادامه افزود: در این سال تدابیری اندیشیده شد که در مورد نقاط بحرانی ریزگرد‌ها و کانون‌های گرد و غبار در خوزستان برنامه ریزی‌هایی صورت گیرد و همه با کمک هم بسیج شدیم تا این مشکل حل شود.

سردار شاهوار پور اظهار داشت: با همکاری اداره محیط زیست و منابع طبیعی ۳۵۰ هزار هکتار نقاط بحرانی و فوق بحرانی شناسایی شد که از این میزان ۳۵ هزار هکتار مربوط به نقاط فوق بحرانی در اراضی اطراف شهرستان اهواز است.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج)  تصریح کرد: ۳۵ هزار هکتار زمین‌هایی است که مردم این مناطق سال‌های سال از آن‌ها برای کشت و کشاورزی استفاده می‌کردند ولی به دلیل خشکسالی و کم آبی تبدیل به نقاط فوق بحرانی ریزگرد‌ها شدند.

این مقام مسئول با اشاره به کاشت درختان مثمر به جای درختان غیرمثمر بیان کرد: ۴ هزار هکتار نهال برای کمک به مهار بحران ریزگرد‌ها  از سوی سپاه و اداره منابع طبیعی کاشته شد همچنین ۳۰۰ هکتار درخت مثمر در هندیجان کشت شد.

سردار شاهوار پوربا بیان اینکه با توجه به کم آبی،  روزانه ۴۰ الی ۵۰ تانکر آب برای آبیاری درختان انتقال داده می‌شد، افزود: در مجموع ۱۵ هزار هکتار که ۷ هزار هکتار آن شامل کاشت  درخت و تکرار کاشت آن  بوده  و ۸ هزار هکتار آن  روان آب است، برای مهار ریزگردها در خوزستان انجام شد.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار