تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۲۱۸۴۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صید ماهی در خوزستان ممنوع شد
 اداره کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان روز جمعه با صدور یک اطلاعیه از ممنوعیت صید ماهی در فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان از ۱۵ اسفندماه خبر داد.

براساس این‌اطلاعیه به عموم مردم به ویژه صیادان و فروشندگان ماهی اعلام شده است هرگونه صید، حمل، عرضه و فروش ماهی رودخانه‌ای طبق قانون و مقررات حفاظت محیط زیست از ۱۵ اسفند سال جاری تا تاریخ صدور مجوز صید در سال ۱۴۰۰ که مقارن با فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان است در همه منابع آبی شهرستان اعم از رودخانه، تالاب، دریاچه و آب بندهای طبیعی ممنوع است.
در این اطلاعیه از صیادان خواسته شده به منظور حفظ ذخایر آبزیان و منابع طبیعی خدادادی در فصل ممنوعه از هرگونه فعالیت صید و صیادی خودداری کنند و مردم در صورت مشاهده تخلف آن را به شماره ۷۱-۳۳۷۳۷۷۶۹ اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گزارش کنند.
همچنین در ادامه این اطلاعیه تاکید شده باتوجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال مردم از خرید و فروش آبزیان پرهیز کنند چراکه با صیدو فروش غیرقانونی جانواران وحشی مانند مار، مارماهی، لاک پشت و سمندر علاوه بر نابود کردن نسل اینگونه از جانواران، به دلیل وجود بیماری های مشترک انسان و حیوان موجب انتقال بیماری می شوند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار