تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۲۱۸۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۵۰ درصد تست‌های پی سی آر در منطقه غرب اهواز مثبت هستند
 رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت:  روزانه سه هزار تست رپید و پی سی آر در منطقه غرب اهواز انجام می‌شود که ۵۰ درصد تست‌های پی سی آر و ۲۰ درصد تست‌های رپید مثبت هستند.

دکتر مهران احمدی بلوطکی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه حدود ۲ هزار و ۴۰۰ تست رپید در منطقه غرب اهواز انجام می شود که حدود ۴۰۰ مورد آن مثبت می شود همچنین ۶۰۰ تست پی سی آر از بیماران گرفته می شود که ۳۰۰ مورد آنها مثبت است و این  نشان از فعال بودن ویروس در سطح جامعه دارد.

فرایند انجام تست کرونا در ترمینال مسافربری سه راه خرمشهر

وی افزود: پنج مرکز منتخب تست کرونا به صورت ۱۶ ساعته در منطقه غرب اهواز فعال هستند و به مردم خدمت رسانی می کنند همچنین در ۲ روز آینده مرکز بهداشت الهایی راه اندازی می شود. ضمن اینکه فرایند انجام تست سریع در ترمینال مسافربری سه راه خرمشهر و راه آهن راه اندازی شده است.

راه اندازی مرکز نمونه گیری در بیمارستان رازی

رییس مرکز بهداشت غرب اهواز گفت: امروز یک مرکز نمونه گیری در بیمارستان رازی اهواز راه اندازی شد تا از همراهان بیمارانی که به این مرکز درمانی مراجعه می کنند تست کرونا گرفته شود.

وی با بیان اینکه همچنان بار مراجعه به مراکز منتخب افزایشی است افزود: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس از شنبه تا چهارشنبه در فلکه سوم کیانپارس مستقر است و از بیمارانی که نسخه پزشک دارند تست گیری می شود.

نگرانی نسبت به مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز

احمدی بلوطکی گفت: طبق بازدید به عمل آمده از مناطق حاشیه ای غرب اهواز مثل شیخ بها، سه راه خرمشهر و خیابان کیان مشخص شد میزان استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در این مناطق حدود ۳۰ درصد است که نگرانی ما را در مناطق حاشیه ای بیشتر می کند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و هشت شهرستان نارنجی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار