تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۱۸۴۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افتتاح ۱۱ طرح عمرانی خدماتی شهرداری دزفول
 ۱۱ طرح عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری دزفول با صرف اعتباری افزون بر ۳۱۰ میلیارد ریال از سوی استاندار خوزستان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شدند.

 شهردار دزفول روز پنجشنبه در آیین افتتاح این طرح ها گفت:زیرسازی و آسفالت معابر سطح شهر به مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع و صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال از جمله طرح های اجرا شده از سوی این شهرداری است که بیشتر مناطق حاشیه ای مانند معابر کوی زیبا شهر،کوی آیت الله مدرس(ره)، بیمارستان تامین اجتماعی، کوی ایثار،محوطه اطراف بیمارستان تامین اجتماعی، خیابان دارالمومنین و میدان کپو را شامل می شود. 

محمدعلی دوایی فر افزود: مسقف کردن کانال کوی آیت الله مدرس (ره) به طول ۲ کیلومتر و صرف  اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال از دیگر طرح های شهرداری است، همزمان با مسقف کردن این کانال  عملیات محوطه سازی اطراف کانال، فضای سبز، جدول بندی، آسفالت و لوله گذاری به منظور دفع آب های سطحی نیز اجرا شده است.

وی احداث و راه اندازی موزه اسناد تاریخی شهرداری دزفول را از دیگر طرح های افتتاح شده عنوان کرد و گفت: این مرکز با صرف  اعتباری افزون بر ۱۵ میلیارد ریال در بوستان انرژی و مجموعه فرهنگی ورزشی شهید سوداگر راه اندازی و احداث شده است.

شهردار دزفول اظهارداشت: در این مجموعه  ۴۰ هزار سند تاریخی از بدو تاسیس شهرداری دزفول از سال ۱۲۹۹ تا ۱۳۷۳ و ۷۰۰ جلد موضوعی جمع آوری شده  که می تواند جذابیت فراوانی برای علاقه مندان و شهروندان داشته باشند.

وی به احداث بوستان کنار در دزفول اشاره کرد و گفت:از آنجا که درخت کنار از گونه های بومی دزفول است، بوستانی به نام کنار به مساحت ۱۸ هزار مترمربع و صرف ۳۰ میلیارد ریال در بلوار شاه خراسان احداث شد که یکی از اهداف مهم  احداث این بوستان حفظ گونه های درختی اصیل شهرستان دزفول است.

دوایی فر افزود: بازارچه صنایع دستی، محصولات فرهنگی و خانگی نیز در مجاورت بوستان خانواده دزفول با صرف ۱۵ میلیارد ریال احداث و آماده بهره برداری است که شامل ۴۰ غرفه است.

وی افزود: این بازارچه باهدف حمایت از تولید کنندگان و اشتغالزایی چرخه تولیدات خانگی راه اندازی شده است.

بازسازی و احیای قنات تاریخی 

شهردار دزفول در ادامه گفت:  قنات تاریخی مومنان و بنای آقامیر با صرف ۱۶ میلیارد ریال بازسازی و احیا شدند، طول  کل این قنات هشت هزار و ۱۰۰ متر است که ۳۰۰ متر آن بازسازی و احیا شد. بنای معروف به "سربطاق آقامیر" نیز با آجرکاری همگن با بافت تاریخی دزفول احیا شده است.

دوایی فر افزود: بوستان مهتاب در کوی مهر شهر، زیپ لاین و کافه بام شهر، طرح همسطح سازی خیابان ها ، بهسازی بخشی از بوستان ساحلی همچنین کافه ساحلی روناش از دیگر طرح های بهره برداری شده شهرداری دزفول می باشند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار