تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۱۸۴۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جاذبه های گردشگری کیش را از دست ندهید
 کیش می تواند خاطره های زیبایی را برای شما بسازد. جزیره زیبا و شگفت انگیز کیش می تواند شما را به رویاهای داستان های زیبا ببرد به این دلیل که دارای دریایی آرام به نام خلیج فارس است و همچنین این مکان تفریحی به شکلی ساخته شده است که هم دارای جاذبه های گردشگری طبیعی است و هم دارای جاذبه های ساخته شده به دست انسان ها که زیبایی را می آفرینند، اگر می خواهید سفری کوتاه مدت و در عین حال هیجان انگیز داشته باشید بهتر است کیش را مقصد نهایی خود بدانید،گزینه ای مناسب برای این روزها از سال که دارای هوایی بسیار مطبوع و خنک تا اردیبهشت ماه است و لذت زندگی را تجربه کنید.

در این مقاله به جاذبه های گردشگری و تور کیش می پردازیم تا تمامی مکان های دیدنی و قابل استفاده این جزیره زیبا را بشناسید. کیش نگینی است برای خلیج فارس و از طرفی به دلیل منطقه آزاد بودن آن از اهمیت بالایی برخوردار است. این جزیره دارای مکان هایی است بسیار خارق العاده و شگفت انگیز که می تواند سفری به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند.

اسکله تفریحی کیش

به توضیح کیش آیلند ، یکی از جذاب ترین دیدنی ها در کیش همین اسکله است که یکی از مکان های بسیار دیدنی این جزیره زیبا و اسرارآمیز است،این اسکله که بر روی ساحلی زیبا واقع شده است تمامی آبهای خلیج را به شما نشان خواهد داد و اسکله ای تفریحی است که با طول 437 متر به شکل جالبی خود را در معرض دید مسافران قرار می دهد.

ساحل مرجان کیش

در تور ارزان کیش شما را دعوت می کنم به ساحلی مرجانی در این جزیره که به آن ساحل مرجان کیش گفته می شود. مسافران و همه گردشگرانی که وارد این جزیره می شوند این ساحل زیبا را همیشه با خاطره های به یادماندنی تعریف خواهند کرد، ساحلی بسیار زیبا و دلربا که منظره ای زیبا را از این جزیره به شما نشان خواهد داد، این ساحل دارای محوطه هایی است که شامل آلاچیق هایی عاشقانه و زیبا است که می توانید از این منطقه به پارک ساحلی نیز بروید، کسانی که از این ساحل بازدید می کنند همیشه طلوع آفتاب گرم و زیبا را خواهند دید و می توانند غروب زیبای خورشید را نیز تماشا کنند.

پارک شهر جزیره

یکی دیگر از جاذبه هایی که برای گردشگری می توان نام برد پارک ساحلی است که معمولا هر کسی وارد این جزیره می شود به این پارک می رود، این پارک شامل فضای سبزی برای استراحت است و همچنین می توانید از امکانات ورزشی پارک استفاده کنید و لحظات مفرح و شادی را برای خود و دوستان یا خانواده تان رقم بزنید، اگر به دوچرخه سواری علاقمند هستید می توانید از پیست این پارک نهایت استفاده را داشته باشید و یا اینکه می توانید از بخش های اسکیت و همچنین آب نمایی که درون این پارک قرار داده شده است، استفاده کنید، کار بسیار عالی که انجام شده است فضایی است که برای افراد معلول قرار داده شده است، این پارک از یک قسمت بسیار سبز که هر نوع گل و گیاهی درون آن کاشته شده است تشکیل شده، دیوارهای پارک شامل نقاشی های بسیار زیبا و جذابی است که هنر، هنرمندان کیش را به نمایش میگذارد، این پارک دارای دریاچه ای است که این دریاچه یک سری قایق های پدالی دارد و می توانید از این قایق ها نیز برای اینکه لحظات خوبی داشته باشید استفاده کنید. با ما همراه باشید کیش دارای جاذبه های بسیار زیادی است که در این مقاله ارائه می شوند.

کشتی یونانی:

کشتی یونانی لقب یک کشتی بخار باری است که از سال 1966 در سواحل جنوب غربی جزیره کیش ، ایران پهلو گرفته است. این کشتی در سال 1943 توسط کشتی سازی انگلیس ویلیام همیلتون و کمپانی در بندر گلاسکو ، اسکاتلند ، با نام Empire Trumpet وارد ایران شده است. صاحبان اصلی این کشتی یونانی بوده و به همین دلیل به این کشتی یونانی گفته می شود. یک کشتی بخار از گذشته ها که در ساحل این جزیره زیبا سالهاست به عنوان یک جاذبه گردشگری به همه افرادی که وارد کیش می شوند نشان داده می شود.

شهر زیرزمینی کاریز:

جزیره کیش دارای عمق زیادی نیست و به همین دلیل این شهر که زیرزمینی است تقریبا می توان گفت 12 متر در زیر زمین قرار دارد و ارتفاع آن هم در حدود 8 متر است.

این شهر زیرزمینی شامل 3 قنات و 274 حلقه چاه شامل مکان های تفریحی و امکانات بازدید از قنات باستانی جزیره کیش است. بعضی از این چاه ها کاملا سالم هستند و بعضی دیگر به صورت مخروطی برای تهویه هوا و روشنایی بهتر ساخته شده اند. قنات زیرزمینی کاریز دارای قدمت زیادی است و می توان گفت بیش از 2500 سال قدمت دارد و آب شیرین را برای ساکنان جزایر تأمین می کند.

بزرگی این قنات با حداکثر ارتفاع چهل و پنج متر در جزیره کیش بی نظیر است. شهر زیرزمینی کیش به دلیل ویژگی های منحصر به فرد از جمله جزایر مرجانی ، کانال های آب شیرین ، هوای خنک زیر سقف و سقف پر از فسیل و پوسته در میان مهمترین فهرست آثار باستانی جهان قرار گرفته است. این قنات علاوه بر تأمین آب ساکنان جزیره ، منطقه ای تجاری بود ، بنابراین کشتی های عبوری از خلیج فارس ، آب را از مردم کیش خریداری می کردند و به آنها ادویه و لباس می فروختند.

امروزه ، استفاده از قنات به بیش از 10،000 کیلومتر مربع به یک شهر زیرزمینی شگفت انگیز تغییر یافته و به کاربردهای جدیدی از جمله غرفه هایی که مربوط به صنایع دستی در ایران هستند، رستوران های سنتی و نو ، سالن کنفرانس ، آمفی تئاتر ، گالری هنری و غیره دست یافته است

چه زمانی برای استفاده از تور مناسب است؟

بهترین زمانی که بخواهید وارد کیش شوید مخصوصا اگر آب و هوا برای شما از درجه بالای اهمیت است دی ماه است و می توانید تا آخر اردیبهشت ماه نیز وارد این جزیره زیبا شوید زیرا هنوز هوا خنک و عالی است بنابراین می توانید با مسئولان تور نیز درباره زمان مناسب سفر به این جزیره زیبا مشورت کنید در صورتی که می خواهید تورگردی در این جزیره داشته باشید، قطعا مسافرت و گردشگری به شکل جمعی دارای جاذبه های خاصی است و افراد زیادی به همین دلیل ترجیح می دهند با تور وارد این جزیره شوند.

:
:
:
آخرین اخبار