تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۲۱۸۴۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بستری یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های خوزستان/ کرونا در کمین است خوزستانی‌ها مراقب باشند
 سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

  فرهاد ابول نژادیان سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان گفت: از ۱۰تا ۱۶ بهمن ماه امسال سیر افزایش مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در استان صورت گرفت.

او با بیان اینکه هم اکنون ۵۶ درصد ابتلای کرونا در استان ویروس انگلیسی وسوش غالب این بیماری در استان است، افزود: این ویروس قدرت بیماری زایی و مرگ و میر بالایی دارد و بر خلاف گونه قبلی که علائم آن بین ۵ تا ۷ روز خود را نشان می‌داد، ویروس انگلیسی بعد از  ۴۸ساعت  بروز می‌کند.

 ابول نژادیان با اشاره به اینکه هم اکنون یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در بیماستان‌ها و ۳۶۶نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۶۰ بیمار نیز بدحال هستند، اظهار داشت:در صورت زود مراجعه کردن به مراکز درمانی می‌توان با دارو بیماری را کنترل کرد.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان بیان کرد: علیرغم قرمز بودن شرایط کرونا شاهد شلوغی‌ها در سطح شهر‌ها هستیم که روز شنبه تصمیمات جدیدی در خصوص محدویت‌های کرونایی در نشست ستاد کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: به منظور اجرای مصوبات ستاد کرونا ۱۰هزار بازرسی از اماکن مختلف دولتی و اصناف انجام  شده که تاکنون ۴هزار و ۲۰۰ اخطاریه صادر، یک هزار و ۱۰۰واحد صنفی و ۸ شعبه بانکی پلمب شده اند.

او ادامه داد: همچنین اطلاع رسانی و آگاه سازی از طریق صداوسیما، خبرگزاری‌ها، مطبوعات، فضای مجازی و همچنین نشست با شیوخ و بزرگان طوایف در خصوص رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مقابله با بیماری کرونا انجام می‌شود.

ابول نژادیان تصریح کرد: ۳ دستگاه اکسیژن ساز بزرگ در بیمارستان‌های گلستان، امام خمینی و رازی نصب و یک دستگاه دیگر برای نصب در بیمارستان سینا در حال ارسال است و  در تماس یا وزیر بهداشت، با توجه به وجود بیماران خاص در استان خواستار افزایش سهمیه واکسن کرونا شدیم و ترزیق این واکسن به جانبازان در استان شروع شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در خوزستان با بیان اینکه ۱۲۳نفر از مدافعان سلامت به کرونا مبتلا شده اند که حفظ این سرمایه‌ها بسیار ارزشمند و مهم است، گفت:در شرایطی قرار داریم که باید از میان جان و مال یکی را انتخاب کنیم و برای ما اولویت حفظ سلامتی شهروندان است و در این زمینه باید همگان مشارکت و همیاری داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: در طرح شهید سلیمانی ۲۰هزار نفر از کادر پزشکی، هلال احمر و بسیج اقشار مشارکت داشتند که در این طرح بیمار شناسایی و از تمامی افراد مرتبط با این بیمار تست سریع گرفته می‌شود.

او درپایان بیان کرد: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت بروز علائمی همچون آبریزش بینی، گلودرد، بی حالی و تب سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند، زیرا  این علائم نشان دهنده کرونا است مگر آنکه خلافش ثابت شود.
مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار